Kan wifi netwerken niet zien na installatie Mint 16

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Deze vraag heb ik ook op linux forums gezet, maar tot nu toe geen reactie.
Moest Mint 16 opnieuw op mijn laptop installeren. Tijdens de installatie is een bedrade verbinding gebruikt. Ik heb meermalen Mint en andere linux varianten (ook op deze laptop) geïnstalleerd en dan volgt vanzelf een schermpje met de beschikbare draadloze verbindingen. Dan gewenste verbinding aanklikken, wachtwoord en klaar. Maar nu krijg ik dat schermpje niet en kom er niet achter hoe ik de draadloze verbinding moet maken. WiFi en Bedraad staan beide aangevinkt.
Na herstart krijg ik wel de melding: Netwerken beschikbaar, ga naar menu>netwerk. Maar daar staat alleen een icoon met Windows Netwerk. Hoe kan ik de beschikbare netwerken zichtbaar maken?
 
Als hij het wel eens onder linux gedaan heeft, kan ik alleen maar zeggen dat de draadloze kaart nu niet goed geïnstalleerd is.
Als hij alleen jou netwerk niet vond, dan was het wat anders, maar nu vindt hij niets.
Upgrade update via kabel, misschien helpt dat.
 
Ik had al via de kabel sudo apt-get update & apt-get upgrade gedaan in de terminal. Maakt niets uit. En deze Mint installatie heb ik gedaan vanaf dezelfde dvd waarmee ik Mint 16 eerder probleemloos op dezelfde laptop heb geïnstalleerd.

Het is nu de volgende dag. Ik had besloten Mint 16 dan maar opnieuw te installeren. De live-dvd opgestart en in live kwamen de beschikbare wifi netwerken wel tevoorschijn. Daarom voor de zekerheid nog eenmaal de geïnstalleerde versie opgestart en tot mijn verbazing zag ik nu wel de netwerken!!! Het is dus opgelost, maar geen idee hoe.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan