kan win niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
HDD was bij opstarten ineens helemaal leeg, alleen de partities er nog op. Dus zal de HDD wel kapot zijn, nieuwe er in en de win dvd, maar nu blijft ie hangen, Press any key to boot from CD of DVD, maar op welke toest ik ook druk, geen reactie. First op dvd gezet, maar dat helpt ook niet. Toetsenbord mankeert ook niks aan. Dus nu weet ik ff niet meer. Iemand enig idee wat er aan hand is?

Al in het BIOS gekeken?

Blijven instellingen van de BIOS bewaard en heeft u een UEFI bios gehad en in die andere computer, waar u de schijf kan zien, een standaard BIOS? Bij een lege knoopcel batterij doet iedere computer anders. Niets meer doen en terug gaan naar standaard instellingen zijn het meest logisch. Veel computers gaan na een jaar op zwart. Misschien heeft u toen een voor UEFI geformatteerde schijf (GPT) in een computer gestoken met standaard FAT32. Het lijkt dan leeg. Wat op zich al niet kan.

Indien nodig moet de 3 Volt knoopcel batterij worden opgemeten en/of vervangen. Windows setup laten opstarten met de schijf er weer in en de installatie onafgebroken laten lopen tot na de landen keuze en tot de vraag waar Windows geïnstalleerd moet worden. Windows stelt de computer dan na onderzoek van bestaande installaties opnieuw in zodat er opgestart kan worden. Het opstarten vanaf de harde schijf gaat dan automatisch maar het kan ook zijn dat de computer het weer doet met alleen de nieuwe batterij. Ze zijn goedkoop bij de kassa van Action. Een gewone batterijmeter, van 1,5 Volt kan worden gebruikt om te meten of de 3 Volt batterij half leeg is. Meestal het punt dat de computer niet wil opstarten.

In ieder geval mankeert het volgens mij niet aan de harde schijf. Dus die in een modernere computer proberen en verder zoeken naar bijvoorbeeld een los zittende kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan