Kan win xp hier op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik krijg van iemand de vraag of het mogelijk is om op een pc (AMD Duron processor (tm), 64 Mb geheugen) windows xp te zetten als hij m wat opwaardeert.. Hij zegt dat ie bij het opstarten 750 mHz ziet staan... Ik denk zelf dat het erg minimaal is of zelfs onmogelijk.. zeker als er daarna wat zwaardere programma's op moeten gaan draaien.. Ik hoor graag de mening van de echte deskundigen..
thanks..

Het KAN...

Maar het is geen aanrader (64 MB is niet lekker voor XP; zeker niet als je er zwaardere progs moeten draaien). De processor is voldoende.

Ik zou kiezen voor Windows 2000.

Zelfs als je er nog 64 MB (of meer) bijprikt zou ik voor 2000 gaan. (wel even updaten naar SP IV!)

Geplaatst door hendricus
Ook al waardeer je 'm op met een reepje 64 mb of zelfs met bv twee x 128 zou ik er een win 98 SE versie opzetten! Neemt veel minder ruimte in.
De updates voor 98SE kun je hier vinden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/962236

True...

Ligt eraan wat je ermee wilt doen.

Qua stabiliteit; downloaden van software zou ik toch voor 2000 gaan.

Voor games is 98 zeker nog wel geschikt. Oudere programma's werken ook vaak beter. (ouder => programma's gemaakt voor 2000)

als je 256 megabyte geheugen in zou steken(ik denk wel dat dit mogelijk is met die pc) dan zou xp redelijk moeten draaien, 128 zou een beetje te weinig zijn. qua CPU is het voldoende, maar hoe groot is die harde schijf?

P.S. ik werkte vroeger ook met 256 en dat ging redelijk, alleen zwaardere programma's als windows media player spartelden tegen, ook msn deed niet zo vlot en nog enkele andere progjes. met 512 heb ik nergens last meer van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan