Kan Win10 image niet terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
137
Heb met mijn nieuwe desktop PC een Win10 image (als backup) gemaakt op een externe drive (met usb aansluiting). Daarnaast heb ik een boot usb gemaakt. De PC heeft alleen usb aansluitingen voor externe drives. Heb het terugzetten van de Win10 image getest. Eerst op 2 usb ingangen de boot usb + externe drive (met win10 image) aangesloten. PC gestart en na enig doorklikken werd de backup Win10 image herkend. Bij het terugzetten kreeg ik echter de mededeling "in Windows kan geen systeemkopie met andere firmware worden hersteld. De systeemkopie is gemaakt op een computer met EFI en op deze computer wordt BIOS gebruikt.". Zegt mij even niks. Het is wel zo dat de boot usb op een andere pc is gemaakt maar of dit de reden is?. Hoe oplossen?
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste mis ik een opgave van de hardware, zie m'n sig, een boot USB stick voor een back-tool dient gewoon op de pc worden gemaakt waarvoor hij bedoeld is, krijg je er ook geen problemen mee met UEFI o.i.d.
En welke back-up tool is er gebruikt en was het een image van de hele schijf of alleen de systeempartitie?

Gebruik hier tegenwoordig Disk Master Free en geen enkel probleem ondervonden, ik maak alleen een systeempartitie en de schedule in de incrementele uitvoering, altijd een up-to-date backup van de C: partitie, de UEFI en herstelpartitie blijven gewoon.
De PC heeft alleen usb aansluitingen voor externe drives
Niet, zijn gewoon USB ingangen en kun je van alles inpluggen.
 
PC (AsRock A520m, AMD Ryzen, Nvidia RTX 3060).
Met Windows een system image (van gehele c partitie met alle programma's) gecreëerd op externe schijf.
Als PC plat ligt booten met een boot usb en dan moet die image toch eenvoudig terug te zetten zijn lijkt me.
Boot usb aangemaakt met MediaCreation Tool21H2 op oude win10 PC.
 
Laatst bewerkt:
Zal eens proberen een nieuwe boot usb te maken met een andere tool.
Heb overigens intussen een nieuwe boot usb gemaakt op de nieuwe PC maar kreeg dezelfde boodschap (..EFI...BIOS...)
 
Laatst bewerkt:
Met de W10 back-up tool? niet doen, ze geven zelf aan om een 3e party tool te gebruiken, de opstart USB stick van die tool niet vergeten te maken, en maak een image van de systeemschijf.
Probeer deze eens, ik ben er erg tevreden mee.
https://www.idiskhome.com/main/product_free.shtml

Heb Disk Master Free geïnstalleerd en gebruikt. Werkt als een trein. Wat een verschil met Windows. Bedankt voor je tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan