kan win98se niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Sharity Het medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd.

Deze melding betekent helaas over het algemeen dat de schijf onbruikbaar is geworden. Op spoor 0 staat de MBR, en als die niet meer leesbaar is, dan is het gebeurt met deze schijf. Iemand stelde hierboven dat een harde schijf normaliter niet zomaar kapot kan raken. Laat ik je uit de droom helpen: dat kan helaas maar al te goed!

Maar natuurlijk valt er nog te proberen om met behulp van het programma delpart vanaf http://www.2e.org/files.htm die partitie te verwijderen. De volumenaam (die overigens NIET C is) is in dit geval blijkbaar niet leesbaar, maar met delpart maakt dat niet uit, die zet de partitietabel gewoon op 0 en dan kun je een nieuwe partitie aanmaken met Fdisk. Moet de MBR natuurlijk nog wel toegankelijk zijn, maar dat merk je vanzelf.

Hetzelfde probleem heb ik een keer opgelost door er een image overheen te installeren, zoals ik al eerder in dit item aangaf.
De bewuste harde schijf werkt inmiddels al weer twee en half jaar zonder problemen.
Dus zeer voorzichtig met de conclusie dat de harde schijf kapot zou zijn om deze reden.
Het is mogelijk, maar hij kan ook gewoon corrupt zijn geraakt.

Dat geef ik dus ook aan volgens mij. Een willekeurige diskimage er op zetten help ook, omdat in dat geval ook de partitietabel weer netjes wordt overschreven, waardoor deze weer benaderbaar is. Met delpart bereik je hetzelfde effect doordat die allemaal nullen in een partitie-entry plaatst zonder naar de partitie zelf of de volumenaam te kijken.

Wat is eigemlijk het merk van de HD?
Ga dan eens naar de website van de fabrikant haal de Software op om een diagnose disk te maken. Dan weet je of de schijf ok is, en als dat zo is dan kun je met behulp van deze disk de schijf formateren. Ook kun je met zo´n disk een low level format uitvoeren, welke je schijfje weer terugbrengt in de staat zoals die uit de fabriek kwam. Dan je opstartdisk gebruiken, opstarten met cd-rom ondersteuning en installeren met de Windows cd-rom.

Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...........

De delpart heeft geholpen, ****aaaaaaaaa, pfffffffffffffffff ik zit hier tussen de beelschermen en toetsenborden langzaam gek te worden en had de hoop al een beetje opgegeven, maar ik kan weer windows installeren hoor. Iedereen een dikke digiknuffel van mij, wat een geweldige hulp heb ik van jullie gekregen, dank jullie wel!

Sharity

sjips, ik heb toch iets te vroeg gejuigd.........:(

Het volgende probleem doet zich voor:

ik tik in

E:\win98 setup..........

dan krijg ik het volgende,

bezig met scannen van register
windows setup vereist..............( het aantal kbs)

en dan loopt ie vast of de pc herstart uit zichzelf en begint weer helemaal van voren af aan, verder dan dit kom ik niet.

zucht.........word een lang verhaal zo, kunnen jullie me alsjeblieft nog even helpen? Wat doe ik fout? Ik heb met fdisk een partitie aan gemaakt dat moest toch wel he? want zonder lukte er helemaal niks.

Alvast bedankt!

Met Fdisk een partitie aangemaakt is goed, maar heb je de (C:\) partitie ook de status active gegeven?

ik krijg een

INT 24-fout. - WIN98

te zien in mn DOS scherm, krijg die windows er niet op, wat ik ook probeer..........

Als het goed is staat er een txt bestand in de installmap van win98 waarin een aantal foutcodes plus beschrijving staan en aangezien ik geen win98 install cd meer heb kan ik dit niet nagaan.

PS heb je al eens geprobeerd om de install bestanden naar de HD te kopieren en dan te installeren?

En misschien kan je ook eens kijken of er nog meer kapot is. Het geheugen kun je testen met Docmemory tester hiermee maken je een opstartdiskette (je moet je wel registreren maar het kost verder niets).

De groeten,
Mark

Het is mn cdrom die alles verpest. Hij start op en stopt met het geluid van een stofzuiger. Hij krijgt geen doorstart meer. Als ik kopieer of wat dan ook voor opdracht geef aan de cdrom dan gaan de eerste 20 seconden alles goed, en dan begint de ellende. Dus hij start mn opdrachten wel maar kan ze niet afmaken. Krijg dan:

CDR101: Not ready bezig met lezen station E
afbreken, opnieuw proberen, mislukt?

Ik heb op internet alles afgestruind, ik dacht misschien aan een nieuwe cdrom driver ofzo (kan ik helemaal naast zitten) maar die ik gevonden heb die zijn allemaal niet vanuit DOS te starten.

Ik zit zo vast als een huis..............;(

Ik ga nu ff die docmemory tester uitproberen.

Volgens de docmemory is alles goed:)

Dus het wordt verder zoeken..........ben een beetje gaar na twee dagen bijna continue eraan werken.......

bedankt zover,

groetjes!

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen proberen om een nieuwe opstart diskette te maken.

Ik heb zelf hele goede ervaring met een Modulaire Bootdisk hier staat meer informatie over hoe je deze Modboot disk moet maken. Hiermee kun je niet alleen met een cd-rom driver de cd bekijken maar er is ook een Network driver.

Hopelijk heb je hier wat aan.

De groeten,
Mark

Wat je zelf al aangeeft zou goed kunnen, n.l. dat de cd-rom speler defect is. Dezelfde verschijnselen heb ik ook een keer gehad met een installatie-poging. Je zou een andere cd-rom drive kunnen proberen (heb er nog wel een paar op de plank). Heb je wel al een andere instal-cd geprobeerd? En check ook de batterij van je moederbord of daar nog fut inzit.

Ja het is de cddriver die roet in het eten gooit, dat ding begint te loeien en te draaien als een stofzuiger en dan stopt ie er weer mee, niks meer mee te beginnen. Dus wat moet ik doen? ik ben ff de draad kwijt, wel erg veel te leren in een korte tijd, hihihihihi.............

bedankt!

Ik zou de tip van r.vink proberen.
Kijk ander of je van een kennis ff een cd-rom speler kan lenen.
Werkt die wel goed, dan weet je dat de cd-rom speler niet goed meer is.

ik heb hier een cdrom die ik gisteren bij iemand opgehaald heb, dat moet ik vanmiddag even uitproberen, maar zoals ik begrijp van r. vink kan ik dus ook eerst een andere driver proberen? Hoe doe ik dat dan?
kan dat via de DOS dan geinstalleerd worden?

Andere driver wordt vanzelf door Windows geinstalleerd als je de cd-rom hebt aangesloten.
Wat je wel eerst kan doen is je oude cd-rom uit apparaatbeheer verwijderen.
dit doe je als volgt.
Ga naar;
Deze computer>eigenschappen>apparaatbeheer>cd-rom/dvd> klik met rechts op de betreffende cd-rom en kies voor installatie ongedaan maken.
laat de pc niet opnieuw opstarten, maar sluit hem af!!!
Daarna verwissel je de cd-rom speler en start de pc opnieuw op.
Let bij het aansluiten wel op de jumper settings achter op de speler.(master/slave)
Deze moet hetzelfde zijn als je eigen speler.

Windows zal vanzelf nieuwe hardware herkennen en de cd-rom gaan installeren.

harstikke bedankt voor deze tip maar ik heb geen windows op de pc staan, dat is juist het probleem, ik ziet hier met een compleet lege pc waarop ik dus win98 probeer te zetten. Ik kan alleen vanuit de DOS commando's geven.

weer opnieuw booten met een bootdisk van '98, de (algemene)cdrom drivers worden dan automatisch geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan