Kan Windows 7 niet booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Goedemiddag

Voordat ik wanhopig word zal ik maar proberen hier mijn probleem te plaatsen...
Ik heb net Windows XP geïnstalleerd. Ik heb hem op station D geïnstalleerd (heb 2 harde schijven). Het probleem is dat ik nu Windows 7 niet meer kan booten. Ik start de PC op en ik kan niet zo uit een lijst kiezen tussen Windows 7 en XP (hij start gewoon meteen XP). Ook als ik in de BIOS de boot sequence zo instel dat de schijf met Windows 7 het eerst wordt opgestart, start hij geen Windows 7. Help?

In windows xp: start/rechts klikken op deze computer/eigenschappen/geavanceerd/opstart en herstelinstellingen/instellingen. en dan het vinkje voor lijst met besturingssystemen aanvinken. het aantal seconden dat daarachter staat wel van nul afhalen als die op nul staat

@RobindeDooie: Je zit er helemaal naast.
@topic-starter: Door de 'verkeerde' volgorde (namelijk XP na W7 ipv. W7 na XP) zit je nu met het opstartgedeelte van XP opgescheept die niet overweg kan met het opstartgedeelte van W7.
Paar mogelijkheden: In jouw geval kan het met EasyBCD. Instructies: hier
Ander optie (niet nodig in jouw geval, omdat XP wél start) is via de reparatie-opties van de W7 DVD: W7 DVD erin doen, en kiezen voor opstart-reparatieopties. Uitgebreide instructies hoe te fixen: hier. Let op dat je (om alles te repareren) je mogelijk meermalen die opstart-reparatie moet doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Erg bedankt, ik probeerde het eerst met EasyBCD maar zonder resultaat. Daarna voerde ik een startup repair van Windows 7 uit met behulp van de Windows 7 DVD, nu werkt alles weer prima:thumb:

Mooi dat je ermee geholpen bent.

Graag nog de vraag aangeven als opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan