Kan windows 7 niet installeren door dynamische schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie320

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Ik had een SSD met windows 7 erop geinstalleerd op mijn pc een tijdje geleden, maar deze heb ik net verwijderd en in mn laptop gestopt. Nu dacht ik dus gewoon windows 7 op mijn HDD te installeren nadat ik de SSD had verwijderd, maar dit kan niet omdat de HDD een dynamische schijf is. Ik heb geen besturingssysteem op mn HDD staan dus ik zou niet weten hoe ik die dynamische schijven niet-dynamisch maak.

Groetjes,

Vincent

Je zal de dynamische partitie eerst moeten verwijderen en vervolgens een primaire partitie aanmaken. Dit kan je gewoon doen tijdens de Windows installatie wanneer je vanaf de Windows dvd opstart ;)

Let wel op: bij het verwijderen van een partitie gaat alle data die er op staat verloren!

Dank je voor je antwoord. Ik kan dit dus niet doen. Als ik naar stationsopties ga kan ik geen verwijderen selecteren, alleen stuurprogramma's.

en heb je al een linux live cdtje geprobeerd om de dynamische partitie te verwijderen?

Kan je niet gewoon de cmd laden in herstelmode, en daarna met diskpart aan de slag gaan.

Je download een linuxdistributie. Vaak een iso-file. Deze brandt je op een cd/dvd/usb. Daarna start je je PC op van je net gemaakte cd/dvd/usb.

http://www.linuxmint.com/download.php Dit is een linkje naar een linuxdistro. Je kan ook een andere smaak op internet uitzoeken. Er zijn erg veel linuxdistro's. Voor elk wat wils.

Laatst bewerkt:
Moet ik die .exe op een cd branden?

-edit- laat maar ik had de verkeerde gedownload, ik ga die partition wizard nu proberen

Laatst bewerkt:
Het is me met veel Google moeite gelukt met Linux, weet wat geleerd! Dankjewel allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan