kan windows 7 niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een tabblad binnen hdtune, wat jij gedaan had is het meten van de prestaties. dat staat op tabblad benchmark.

Ik moet trouwens wel zeggen dat 60 mb ontzettent traag is, misschien dat hierdoor je pc ook erg traag was voor je er linux op zette.

ja dat is mogelijk ik persoonlijk heb een laptop maar de desktop is al wat oud en staat in de slaapkamer van me kleine hij kijkt er filmpjes op dus voor iets anders is het niet nodig ik zal het nogmaals uitproberen moment

Laatst bewerkt door een moderator:
hoezo zou je hier dan windows 7 op willen installeren?

het tabblad error scan heb ik al voorheen gedaan daar is alles groen gebleven dus ik heb het net nogmaals laten lopen hetzelfde

Laatst bewerkt:
dan een korte vraag zou het mogelijk zijn om de installatie cd van windows 7 op een usb stick te zetten?
want de usb stick heeft toen wel bij mij gewerkt toen ik ubuntu erop geïnstalleerd heb alleen via cd opstarten lukt kennelijk niet

Ja dit is zeker mogelijk, ik gebruik hier altijd het programma universal boot cd om een bootable windows 7 installatie op de usb te zetten.

dan zal ik dat eens uitproberen misschien werkt dat dan wel ik zal wat van me laten horen als het gelukt is

Laatst bewerkt door een moderator:
@sarah22
Gebruik de knop "reageer op vraag" (aan de linkerkant) of het berichtvenster "snel reageren" als je direct op een vraag reageert en niet de "quote" knop a.u.b.
Succes verder met je vraag.

Als Ubuntu installeren via USB wel werkt, en Windows 7 installeren via CD/DVD niet werkt, dan weet je toch al meteen dat je CD/DVD speler naar de knoppen is?
Mogelijkheid is nog dat het die bepaalde (S)ATA controller is, maar meestal niet.

wat betreft of het probleem bij de cd/dvd speler ligt weet ik zo nog niet, tenslotte kon ik wel gewoon de hirens cd gebruiken bij het opstarten van de computer dus daar zal het wel niet aan liggen en oog de windows cd gaat alleen als ie bijna bij de laatste stukje komt vlak voordat de pagina komt waar je windows herinstalleert krijg je dus de foutmelding.
maar ik probeer het vandaag nog even met een usb stick als ik hem tenminste vindt anders tot morgen afwachten.
zijn de winkels weer open.

Je computer kwam zelf al met deze tekst:
This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing.

Het onderstreepte was het geval niet, zei je.
We vroegen je het dik gedrukte uit te sluiten door Windows vanaf USB te installeren óf je main Harddisks los te koppelen en op een andere harddisk te installeren.
De harddisk kan ondanks de schone error-scan toch aan het falen zijn, dat zal je zien als je via Mini XP op Hiren's BootCD data wil proberen veilig te stellen.

hallo
ik wou even melden dat het mij niet gelukt is met de usb stick om windows terug op de computer te zetten en volgens een vriend van de familie is er inderdaad wat mis is met de harde schijf dus die zou vervangen moeten worden omdat de desktop toch oud was en ik het nut er niet van inzag om een nieuwe harde schijf te kopen voor meer dan honderd euro heb ik de computer gewoon zo gelaten en weg gegeven en een kleine notebook gekocht.
ik wou jullie bedanken voor jullie hulp en de vraag is hiermee dus eigenlijk opgelost.
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan