Kan Windows 7 usb porten managen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik wil het volgende doen: ik wil een usb schijf zonder externe voeding kopen, en windows zal de schijf moeten managen. Dus indien nodig dan zal Windows te stroomvoorzinning moeten aanzetten. Zo iets moet kunnen met power management instellingen van USB root hubs. Ik vraag mij alleen of dat echt zal werken, of alleen voor alles behalve schijfapparaten.

Het achterliggende gedachte is om mijn musiek archief per usb schijf aan mijn werk pc te hangen, en alleen indien ik music wil luisteren dan moet de schijf spinnen. De schijf gewoon aankoppelen en loskoppelen is te veel moite, dat kan alleen van achter het bureau en dan moet ik erna toe kruipen.:evil:

Hangen meestal 2 of 4 poorten aan een hub, van de poorten kun je de max stroom instellen maar met een maximum van de totale poorten, vaak zit er een Y USB kabel bij waarbij je de tweede usb stekker die alleen voor de stroomvoorziening is op een andere hub kunnen zetten.
Maar eigenlijk zie ik geen vraag.

De vraag is niet, of ik een usb schijf kan aansluiten. De vraag is, zal de schijf dan altijd nutteloos spinnen, indien de computer loopt, of kan windows de schijf uitzetten? De usb schijf zelf is hartstikke dom, en kan aan staan of uit staan.

Dat is afhankelijk van de controller. Ook is de controller van je harddisk echt zo dom niet hoor!

Zolang de USB en harddiskcontroller support hebben voor powermodes en je dit aan hebt staan in windows wordt er powersaving toegepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan