kan windows live essentials niet opnieuw installeren na verwijdering.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast 0107

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Ik werk met windows 7 HP, 64-bit.
Enige tijd geleden verwijderede ik Windows Live Essentials 2012, via Revo Uninstaller Pro.
Als ik nu WLE 2012 wil installeren, gaat dat tot halverwege. Ik krijg dan de boodschap dat WLE niet kan worden geïnstalleerd.
Als ik WLE 2011 wil installeren, krijg ik de boodschap dat er al een nieuwere versie is geïnstalleerd.
Wat kan ik doen?

Heb je echt alles verwijderd. Nog niet gedaan, probeer dan deze offline installatie ook voor windows 7, even scrollen. Klik

Als je met de offline installer (tip van manamana) niet verder komt:

Het is een lompe manier om RevoUninstaller te gebruiken als ook gewoon de methode via Programma's toevoegen en verwijderen beschikbaar is ( appwiz.cpl )
Kijk of de methode "Een programma van Windows Essentials handmatig verwijderen in Windows 7 of Windows Vista" op deze pagina nog op jouw computer te gebruiken is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
waarom lomp?
Mijn dames en/of heren.
Waarom lomp met RU P?
Wat is het klikje dat ik moet volgen.
Ik heb elke verwijzing naar WLE met regedit verwijderd.

Heb je echt alles verwijderd. Nog niet gedaan, probeer dan deze offline installatie ook voor windows 7, even scrollen. Klik
Zoeker 5. Klik op het klikje en volg de instructies. :cool:

En de link van Tijs eerst nog even doen.

Laatst bewerkt:
Revo is een hulpmiddel dat alleen in uiterste situaties ingezet moet worden, IMHO. De juiste methode is en blijft via appwiz.cpl en hulpmiddelen als RU P moet je alleen inzetten als je het echt niet verwijderd krijgt én je niet van plan bent om het opnieuw te installeren.
Waar ik RU P evt. wél voor zou gebruiken is eventuele resten laten verwijderen, maar dus pas ná normale deïnstallatie via appwiz.cpl [als RU P hiertoe in staat is, natuurlijk.]

Zoals je merkt beschouw ik RU P als een paardenmiddel.

Tijs.

Ach ja, als het mijn hobby zou zijn om de normale deïnstallatiemethoden te bypassen dan zou ik geen vragen hoeven stellen en mijn problemen zelf oplossen.

Maar nu even on-topic: Hoever ben je er nu mee gekomen? Er zijn enkele tips gegeven, maar geen terugmelding daarop?

Tijs.

alle suggesties hebben tot niets geleid, want die had ik al enekele weken geleden uit

Leiden totniets

We blijven in cirkels he.

En krijg je nog een foutmelding.

Kun je nog iets met systeemherstel langer geleden.

Ik denk dat je iets te veel verwijderd hebt met de REVO.

Probeer het eens opnieuw. Klikje

Maar ja. :(

zoeker5: Tsja, je hebt het over jezelf afgeroepen door (IMHO) paardenmiddelen te gebruiken. Mogelijk vind je wat op google.
Ik heb overigens nog wel een tip, maar dat is dan (als tegenmaatregel) ook een paardenmiddel.

Alvast: Kun je bevestigen dat je deze stappen hebt gevolgd én vergelijkbare uitvoer hebt gezien tijdens je RU P acties? Zoals je ziet komt op die link ook de normale uninstaller van Live Essentials als gebruikt voorbij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja we zijn echt van goede wil, maar ik vrees voor een nieuwe installatie als de oplossing van Tijs niet werkt.

Hierbij alvast mijn tegenmaatregelen/paardenmiddelen:
a. Download en installeer de Windows Installer Cleanup Utility (msicuu2.exe) (klik op een van de mirrors aan de rechterkant, bijv. Softpedia Mirror (RO)).
Installeer en start het programma daarna (vind je terug als "Windows Install Cleanup" onder Alle Programma's) en kijk alles door of je wat tegenkomt waar [xxx] Windows Live [xxx], in voorkomt, klik erop en klik op Remove.
b. [Tijdlang niet bijgewerkt, dus werkt mogelijk niet.]: WLMUninstaller

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan