Kan Windows niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dryertim

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
ik heb vandaag mijn computer geformateerd, en alles gewist.
Ik heb dit gedaan via het programmaatje Dban.
Windows Xp werkte prima voordat ik de HDD heb geformateert.
nadat mijn hele schijf leeg was wilde ik xp weer installeren.
Het gaat nu fout als ik een partitie moet selecteren er staat namelijk helemaal geen partitie
normaal staat er dan niet-gepartitioneerde ruimte zoveel mb. maar dat staat er ook niet.
en als ik dan b.v. op enter druk geeft hij deze foutmelding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.
Graag hulp :)
Mijn computer: Dell Dimension 9100
Sata HDD

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Je SATA is vermoedelijk de oorzaak. Heb je een Dell driver diskette / CD erbij gekregen? (vast wel) Als je dan Windows installeert, dan moet je tijdens het installeren / de setup op F6 drukken. De machine vraagt dan om een driverdisk. Stop nu de Dell CD in de drive als het goed is kun je verder en komt die foutmelding niet meer.

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Je SATA is vermoedelijk de oorzaak. Heb je een Dell driver diskette / CD erbij gekregen? (vast wel) Als je dan Windows installeert, dan moet je tijdens het installeren / de setup op F6 drukken. De machine vraagt dan om een driverdisk. Stop nu de Dell CD in de drive als het goed is kun je verder en komt die foutmelding niet meer.

ok ik heb het geprobeerd, maar als ik dus f6 druk leid hij me verder.
dan moet ik op E drukken om een CD te plaatsen, dit doe ik dan ook de driver CD van Dell. maar als ik hem dan laadt dan doet hij het niet hij blijft op het scherm voer nu de disk in, als ik op enter druk zie je alleen heel eventjes het scherme flikkeren en dan krijg je weer hetzelfde??? :confused:

Dat komt vermoedelijk omdat de SATA driver in een map zit en niet in de root van die CD?
Je zou kunnen proberen om de SATA drivers van de Dell CD (zijn er een paar én áls ze erop staan) op een CD R te branden en dan wél in de root.

Een tweede optie is om de Satadrivers te slipstreamen op een eigen gemaakte XP CD.

Laatst bewerkt:
Nou zou het proberen. heb ook gelezen over een builder PE die probeer ik morgen ook even uit, dank voor je hulp ik laat je morgen nog wel even weten of het gelukt is.:thumb:

Ik heb dit gedaan via het programmaatje Dban.
Dit tooltje kan óók de oorzaak zijn. Ik kan er alleen geen zinnig woord van zeggen omdat ik zelfs nog nooit van het tooltje heb gehoord.
(God mag weten wat de tool met de hdd heeft uitgespookt)

Ik ben mijn driver CD kwijt. mijn vader heeft ook een Dell en daar heb ik de CD van geprobeert maar werkt ook niet. Enig idee hoe ik de CD weer ergens kan downloaden?

Bij Dell...............

daar heb ik ook al gekeken maar ik kan het niet vinden :S
ik heb btw ook even geinformeerd en er schijnt helemaal geen driver cd te zijn voor mijn computer...
heb je nog een ander ideetje om hem aan de praat te krijgen?
mvg Tim

Wie beweert dat?

volgens mij is dit jou syskast:
149

en volgens mij zijn dit jou drivers: http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WW1&osl=DU&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=DIM_P4_9100&hidos=WW1&hidlang=en&TabIndex=]

succes

ok maar hoe kan ik deze divers installen zonder dat windows installed is?
want daar begon het hele probleem. :D
alvast bedankt

Hoeft niet, éérst de Windows installatie, dan alle drivers te beginnen met de chipset / moederborddrivers.

Maar dat is het nou juist ik kan Windows niet installeren...
En eerder gaf je dus aan dat ik op f6 moest drukken en die extra drivers moest installeren.
Ik heb ook al verder onderzoeke gedaan en de standaard Windows Xp home edition heeft gewoon niet de driver die nodig is om mijn SATA HD te herkennen. En de enige versie namelijk Windows XP Sp2 heeft misschien wel die driver...

Dat komt vermoedelijk omdat de SATA driver in een map zit en niet in de root van die CD?
Je zou kunnen proberen om de SATA drivers van de Dell CD (zijn er een paar en áls ze erop staan) op een CD R te branden en dan wél in de root.

Een tweede optie is om de Satadrivers te slipstreamen op een eigen gemaakte XP CD.
Hierboven staat de oplossing van je probleem. (Gepost in je eigen topic op 10 augustus) Als je het gegeven advies niet uitvoert, tja, dan houdt het even op...........

Laatst bewerkt:
Heey Pasja is gelukt uitendelijk :D
dank voor de vele tips, ik heb het nu gefiktst door Windows Vista te installeren...
( de drivers van dell.com op cdtje branden had ik al geprobeerd maar wilde niet lukken)
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan