Kan Windows niet meer opstarten "Fout tijdens laden van besturingssysteem" !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiejeben

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Berichten
160
Beste Helpmij,

Ik heb een klein probleempje met mijn PC, ik had origineel Windows 7 op mijn PC en wou Windows XP als 2e OS installeren.

Mijn hardeschijf was verdeelt in 3, waarvan de laatste nog leeg was (in totaal was het 600GB).
Windows 7 deed het zonder problemen, en ik wou Windows XP weer eens op mijn computer zodat ik als ik haast heb snel ff iets checken.

Maar, toen de installatie van Windows XP klaar was, zou de PC opnieuw gestart worden zodat de installatie van Windows XP kon worden voord gezet, kreeg ik "Fout tijdens laden van besturingssysteem".

Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik nu ff een live CD van gOS :shocked:, maar ik wil dat ik tenminste Windows 7 weer kan starten (Windows XP is niet noodzekelijk, omdat er nog niks op staat, de installatie was geen eens klaar :rolleyes:)

Is er een manier om met linux (gOS is linux based) de boot te veranderen?

Met vriendelijke groet,
Maarten
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg "Fout bij laden van besturingssyteem" al voordat Windows XP of Windows 7 is geladen.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, zonder dat ik Windows opnieuw moet installeren :mad:
En, gOS (Ubuntu / Linux) is niet geinstalleert, is een live CD, dus die je gewoon laat afspelen bij het opstarten van je PC.

EDIT: Ik heb een oude hardeschijf aangesloten, waar nog Windows op stond.
 
Laatst bewerkt:
Ja, bedankt.

Het is nu opgelost, ik had EasyBCD al gevonden voor jou post (omdat ik ging zoeken hoe ik de BOOT kon wijzigen met Windows 7, dus zelf BOOT toevoegen)

Dit is gelukt, nu kan mijn computer niet meer zonder die hardeschijf die ik er weer terug in had gestopt :confused:

Maarjah, als iemand een oplossing hier voor weet (Zoals BOOT bestanden kopiëren en vervangen bij mijn hardeschijf die ik nu gebruik, dus niet die tijdelijke)

Met vriendelijke groet,
Maarten :thumb:
 
Laatst bewerkt:
je hebt blijkbaar eerst Windows 7 geïnstalleerd en daarna Windows XP. Daardoor is de bootsector in de war. je moet het nieuwste besturingssysteem altijd als laatste installeren.
Ik zou nu proberen om de computer te starten op de installatie cd van Windows 7 en dan automatisch systeemherstel te laten uitvoeren. Als het meezit wordt de bootsector keurig hersteld en start je computer weer op Windows 7.

Succes,
Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan