kan windows niet opstarten (annders dan de andere berichten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Berichten
306
ik heb een probleem ik kan windows xp niet meer opstarten als ik de computer opstart (dat gaat normaal) kom ik in een scherm met welk besturingssysteem je wilt opstarten maar dat klopt helemaal niet het andere besturingssyteem is er al lang wee af! maar dat ging altijd wel goed maar als ik nu windows xp opstart krijg ik zwart beeld ook als ik een tijd wacht gebeurt er niks en een opstart cd werkt volgens mij helemaal niet als ik bij de bios instel dat hij vanaf de cd moet opstarten zoekt hij nog naar de hardidsk en krijg ik di e keus nog ik vind het heel eritant mischien is veilige modus een optie? (zo ja, ho ekom ik daar?)
 
Bios-batterij leeg?
Veilige modus=F8
 
Laatst bewerkt:
heef de bios een battery???
en hij deedt het niet meer na stroom uitval van 2 sec
ok zal proberen in veilige modus
 
als ik F8 doe tijdens het opstarten kom ik in een boot menu dan kan ik kiezen uit harddisk cdrom en lan
en eh... ho emaak ik een opstart cd
 
Laatst bewerkt:
intel pentium 4
medion
model PC MT6
typ mt314
(dit staat op de sticker)

windows xp pro
service pack 3
(besturings systeem)
de rest weet ik niet weet ook niet ho eik daarachter kan komen zonder besturingssyteem

ik hen ee cd en ik kan in DOS koemn zal ik doen
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je als 't goed is 2 recovery-cd's 1 met software dacht ik en 1 om 't besturingssysteem te herstellen(verschillende opties) ook de veilige modus dacht ik.
Kijk 't instructieboekje van Medion na of bij Medion on-line om uit te vinden welke opties er zijn voor jouw pc.
 
zonder gegevens verlies hoop ik

Bij chkdsk /r kan ik dat niet garanderen,maar als je alleen de recovery-cd's hebt werkt bovenstaande zowiezo niet dan moet je de recovery-cd's gebruiken.
Moet zo weg(werken) dus ga off-line.
 
Laatst bewerkt:
ik knutsel wel even suc6 met werken (nachtdienst denk ik) bedankt voor je hulp :thumb:

met geen enkele F toets kom ik in veilige modus
heb nog heven verder geknoied en s gelukt bedankt voor je hulp hij doet het weer!!!! :D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan