kan windows niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

carla82

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7
Ik heb een laptop van packard bell en hij wil windows niet meer opstarten, ook niet in veilige modus. Ik probeerde dan met de cd van windows xp om windows terug te installeren maar als ik via de cd opstart kom ik op een zwart scherm van caldera dr-dos. Kan iemand helpen want ik kom er niet meer uit :confused:
 
De pc start nog wel op,je hoort èèn piep en dan gebeurt er niets meer?

Kun je nog wel in de Bios komen op daar de "boot" in te stellen?

Heb verder informatie..........evt foutmeldingen
 
ik hoor idd één piep, dan komt er even het packard bell scherm en dan direkt een zwart scherm met volgende melding:

windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak.
Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software ... bla bla je weet wel

onderaan kan ik kiezen tussen opstarten in:
veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtpromt
laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
windows normaal starten

ik kan met geen enkele optie windows opstarten
als ik 'windows normaal opstarten' en 'laatste bekende juiste configuratie' neem krijg ik wel het begin scherm van windows (met die blauwe bewegende balk) , maar na een twee seconden gaat hij weer naar het het zwarte scherm met opstart opties


ik kan wel in bios komen met f2
 
Staat de dvd/cd speler als eerste opstartitem in de boot volgorde ( boot sequence ) ?

In de BIOS kom je door bij het opstarten F8, F2, F10 of DEL in te drukken ( dit hangt af van je moederbord, vind je bijv. in de handleiding van je moederbord ).
 
Staat de dvd/cd speler als eerste opstartitem in de boot volgorde ( boot sequence ) ?

In de BIOS kom je door bij het opstarten F8, F2, F10 of DEL in te drukken ( dit hangt af van je moederbord, vind je bijv. in de handleiding van je moederbord ).



als eerste staat diskette a en als tweede dc-rom drive, maar in die laptop kunnen geen diskettes
en hij start wel degelijk op van de cdrom
 
Oke.
Wat zie je precies op het scherm als hij opstart van de Windows cd?
 
direkt een zwart scherm
dan komt er: booting from removable medium

en dan een hele hoop tekt die voorbij raast
en uiteindelijk staat er:

usb support successfully initialized

no fat32 volumes found, exiting ...
nrfs filesystem driver for dr-dos. version 1.200
copyright (c) 2002_2004 ahead software and its licensors

usage: ntfsread.exe [-u]

partition C:\ installed

search for usb hdd devices...

usb support succesfully initialized
NWCDEX.EXE version 2.81 CD-ROM file handler
copyright (c) 1992, 1997 caldera inc. all rights reserved
drive D: driver 'MSCD001' unit 0
completed codepage prepare function
completed codepage select function
NLSFUNC R4.00 nation language support
copyright (c) 1988, 1998 caldera, inc all right reserved

caldera DR-DOS 7.03
copyright (c) 1976, 1998 caldera, inc. all right reserved
[DR-DOS] A:\>
 
Dat ziet er uit als een boot-disk die o.a. van deze site kan worden gedownload.
Hoe oud is je Packard Bell en wat staat er op die CD die je gebruikt? Heb je een type-aanduiding en nummer van de laptop?
Dan kunnen we verder zoeken bij Packard Bell.
 
Laatst bewerkt:
hoe oud die is weet ik niet precies ik heb hem zelf niet gekocht maar ik denk een jaar of vier.
ik heb een opstart cd vanop de packard bell site, maar nadat die opstart vraagt hij naar de master cd en die heb ik niet in mijn bezit. ik ben bij packard bell zelf al gaan aankloppen en het enige dat die kunnen/willen doen is tegen betaling (55euro) een nieuwe master cd toesturen.
Als er echt geen andere oplossing is dan doe ik dat iig wel.
 
Tja, dat is misschien toch het beste, in de toekomst zul je misschien nog wel eens moeten repareren.
 
als ik opstart vanaf de cd dan komt er dit: [DR-DOS] A:\>
als ik dan format c: typ krijg ik dit: invalid drive, of format not supported
 
Ja, dat lukt niet van die bootable CD. Ik zou die CD maar aanschaffen bij Packard Bell.
 
Hoi !

Al geprobeerd met: fdisk achter de prompt ?

Je moet je wel realiseren dat, als je na fdisk - delete non-dos partition - make partition + activate - opnieuw opstarten - format C: alles kwijt bent, dus je drivers, alle door Packard Hell geleverde progjes etc. etc.

Heb je een legale OS-CD zou je het kunnen doen, hoor.

Maar de oplossing van Boeing (CD opnieuw aanschaffen) is een stuk makkelijker.

Greetz,

Harry.
 
Mmmm...op die CD staat kennelijk de inhoud van een diskette, vandaar dat hij eindigt met een A-prompt. Als je geen CD hebt met Windows installatiebestanden, is formatteren niet zo handig. Ik begreep dat Packard Bell je een CD wil toesturen waar wél de Windows installatie op staat.

Wat vergezocht is dat je probeert of je op die A-prompt kunt typen C: en dan een Enter. Lukt dat, dan kun je proberen: CD WINDOWS. Als dat ook lukt, dus je prompt is nu C:\Windows, dan kun je proberen wat hier op Tips & Handleidingen van Helpmij wordt uitgelegd.
Kijk eventueel ook naar deze tip.
Maar ik kan niet garanderen dat je er wat aanhebt. En die PB-CD heb je misschien in de toekomst ook nog eens nodig, dus...
 
Laatst bewerkt:
als je hem opstart met een andere legale oem versie van windows??
die niet specifiek is voor packerd bell pc's?? over het algemeen kan je die gewoon installeren op alle computers, (ik neem aan dat die laptop ook een key heeft) als je die invoerd is normaal gesproken geen probleem bij packerd bell's....
 
Een OEM-versie is al niet echt legaal, hij mag alleen op en samen met een PC verkocht worden. Als die OEM-versie geen eigen productcode heeft, is er helemaal wat loos. En als het al lukt, dan moet er binnen 30 dagen geactiveerd worden en zo ver mijn kennis reikt gaat dat niet lukken. (Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :cool: )
 
ja, oke punt...:eek:


hoevel ik wel methodes ken om de activering te omzeilen...;)
 
Laatst bewerkt:
TS heeft om kwart voor tien vanochtend voor het laatst iets van zich laten horen, laten we eerst maar op een reactie wachten.

Al die slimme methoden helpen je ook wel eens van de wal in de sloot, met een rootkit-infectie bijvoorbeeld. Los daarvan is het niet zo netjes..:cool:
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost, een vriend is de laptop komen halen en nu doet hij het weer.
Die master cd is onderweg dan heb ik volgende keer geen problemen meer.
Bedankt iedereen voor de reakties en tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan