kan windows niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjors01

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Berichten
32
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn computer. Als ik de computer aanzet, krijg ik het standaardscherm van de boot en dan hoor ik normaal gesproken het laadbalkje van microsoft windows te krijgen. Dat krijg ik niet. Ik heb al de recovery disc gedraaid maar als ik dan een OS moet selecteren kan ik niks kiezen.

Hopelijk weten jullie iets
Groeten
Sjors
 
Het lijkt erop dat je Besturingssysteem spontaan is verdwenen, dit kan mogelijk komen door een virus. Je kunt proberen om in DOS te typen: bootrec.exe /fixmbr te typen.
Verder zie ik geen andere oplossing, behalve formatteren en herinstallatie..

- Piriform
 
Verder zie ik geen andere oplossing, behalve formatteren en herinstallatie..

- Piriform

Dat is nogal kort door de bocht, er kunnen natuurlijk heel veel meer oorzaken zijn, zoals b.v.

- defecte harddisk
- defecte voeding
- defect moederbord
- etc. etc.

@TS: is de harddisk wel zichtbaar in de bios?
 
@Sevo,

opstart scherm met laadbalkje;
[smallimg]http://www.petri.co.il/images/vista_boot_screen_1.gif[/smallimg]
 
zoiets heb ik ook ooit gehad naar een tijdje was het hele moederbord kapot en moest er een nieuwe in de pc ik dacht dat het virus was maar dat wist ik ook nie helemaal zeker
 
Hoi, ik krijg ook alleen maar een zwart scherm met een knipperend streepje linksboven in beeld.
Nu heb ik een asus en daarzit express gate op, dan start de computer in 8 seconden op. dat werkt nog wel. maar ik kan daar niet veel mee. Ik wil weer gewoon Vista draaien.
 
Veilige modus (F8 trommelen bij opstarten) geprobeerd? Je kan dan opteren voor Laatst bekende juist werkende configuratie en/of een Herstelpunt terugzetten
 
Haal cd's uit de computer, net zoals usb-sticks, en andere apparatuur waar de computer niet afhankelijk van is (dus niet muis, toetsenbord, boxen, enz...). Als dit niet werkt, probeer dan in het bootscreen bij het boot-menu te komen. Hier kun je kijken of je harde schijf nog bestaat. Kom je hier niet in, probeer dan een boot-disc ofzo... Verder zou ik het niet weten :eek:
 
ik had alleen nog maar de mogelijkheid om Vista er opnieuw op te zetten en dat heb ik dan ook maar gedaan.
Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan