Kan windows xp niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
m;n xp cd is goed, heb hem wel vaker gebruikt en toen had ik nergens last van.

ik heb de pc nu flink wat tests laten ondergaan d.m.v. hiren's bootcd. Hij is nog geen een keer uitgevallen. Maar ik heb nog een keer geprobeert om windows xp te installeren, maar dan begint hij weer met uitvallen.

Hoe kan het dat zodra hij iets met windows wilt gaan dat hij dan gaat beginnen met uitvallen? Drivers die niet compatible zijn?

wat zou het nog meer kunnen zijn dan de dingen die ik los gekoppeld van mijn eerste post?

Laatst bewerkt:
Dan zou ik het toch eens zoeken in de win cd.

Heb je een andere? Mail me anders maar ff.

Als dit opnieuw opstarten al bestond voor de installatie zou het best zo kunnen zijn dat er een bootvirus is.

ik heb nog een andere windows xp geprobeert, maar dat mocht zoals verwacht niet baten. Ik had het voor de installatie namelijk al..

ga nu toch maar de fdisk/mbr proberen. Kijken of het zin heeft om de masterbootrecord leeg te gooien.

heb trouwens ook nog maar het modem eruit gehaald en de muis losgekoppeld.

volgens mij begint het er een beetje op te lijken dat het moederbord kapot is.

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen. Dit heb ik ook eens gehad bij een pc van een collega.

Mvg P

Probeer eerst Fdisk/ mbr. Kun je dat ook uitsluiten.

dat heb ik gedaan ja, het rare is dat als ik het ingetikt heb, dat ik dan niks zie gebeuren. Klopt dat? maar het probleem blijft bestaan. Ben nu het geheugen maar weer aan het testen met memtest86. Ik heb voor de rest geen ideeen meer.

Het zit em in het commando. Ik twijfelde ook aan die spatie.
Hij stond verkeerd. Ik zat het net te controleren.
Microsoft

ik heb het allebei geprobeerd, maar ik zie niks gebeuren, wat moet ik zien gebeuren? werkt het trouwens wel met ntfs?

Laatst bewerkt:
Als je 'Applies' to ziet zou je zeggen van niet maar ik werk alleen maar met XP en heb het ook gebruikt.
Het zit nog voor de NTFS (denk ik)
Heb je wel die spaties in acht genomen?

Anders is er toch wel iets goed mis met je schijf.

ik heb ff een nieuwe bootdisk aangemaakt op mijn windows px machine, als dan in de a drive stopt van de kapotte pc, zegt hij dat het geen goede commando is.

dit is het toch? a:\>fdisk /mbr

heb het gedaan, hij vraagt niks bij mij, hij roept wel de diskette aan, maar hij geeft voro de rest geen melding.

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook maar kijk eens in die link. Daar staat volgens mij aan twee kanten een spatie.
Probeer gewoon alles :D Doe ik ook altijd.
Ik zal eens kijken op Lange Pier hier op Helpmij die gebruikt het vaak.

Ja, klopt. Zie trouwens dat Lange Pier nog een ideetje had:

"Of de schijf alleen aansluiten in een andere comp die wel een diskettestation heeft en met de 98 opstartflop die fdisk /mbr doen.
Of alleen erbij hangen en met TestDisk aan de slag gaan."

Dat bij een ander er in hangen is niet zo gek.

Testdisk

Laatst bewerkt:
ik heb zelf niet het idee dat het aan de harde schijf ligt aangezien ik daar al wat test mee gedaan heb met de cd hiren's bootcd. Daar is niks uitgekomen.

Dan moet je toch aan een bootvirus gaan denken.
Ik heb niet al te veel tijd maar ik weet dat er een tooltje voor is.

om er zeker van te zijn dat het niet aan de harde schijf ligt, ga ik er een andere harde schijf in zetten. Ik moet wel eerst een harde schijf leeg halen e.d.

ik heb er ook al aan zitten te denken en heb al wat gezocht, maar kon er niet veel over vinden, vandaar dat ik er nu een andere harde schijf in ga zetten

ik laat het jullie nog weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan