kan windows xp niet meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xandria

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
6
Heb een pentium 3 van compaq en wil hierop xp opnieuw installeren.Na het formatteren vanaf windows-xp cd bestanden gecopieerd.Dan krijg ik de melding :druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten. Dan druk ik op een knop maar er gebeurd helemaal niets.
Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen.
 
Na het copieeren van de bestanden van de xp-cd krijg ik de melding.Ook als ik helemaal niets doe dus geen toets indruk gaat ie niet verder met installeren.
Kan er echt niemand mij helpen?
 
Kun je dan misschien wat duidelijker zijn omtrent wat er precies gebeurt?
Uit jouw vraag maakte ik op dat hij uberhaupt niet verder ging met de installatie nadat hij van cd geboot was....
 
sorry dat ik misschien niet zo duidelijk ben maar heb er niet zoveel verstand van.
Maar dit heb ik gedaan (op andere pc ook zo gedaan en ging wel goed) :
De windows-xp cd in de cd-rom gedaan.Dan gaat ie bestanden van deze cd copieeren.Als ie dat gedaan heeft geeft ie de melding druk op een toets als u de computer van cd-rom wilt opstarten. Als ik niet op een toets druk gaat ie niet verder en er gebeurd helemaal niets.Als ik wel op een toets druk gaat ie ook niet verder en gebeurd er ook helemaal niets.Dus wat ik ook doe hij blijft op die melding staan.
Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben
 
Ehm, ik krijg die melding ook, maar dan heeftie nog geen bestanden gecopieerd. Maar het lijkt me dat hij om 1 of andere reden je toetsenbord niet ziet...
Deze melding verdwijnt bij mij echter wel na een paar seconden en dan boot hij verder van de harde schijf.

kan je wel in je bios komen?
 
Laatst bewerkt:
Nou bij mij doet ie dus helemaal niks na die melding.Hij blijft op die melding staan.En dat doet ie als ie eerst iets met de xp-cd heeft gedaan ,zal dat booten zijn.(sorry dacht dat copieeren was) en dan volgens mij opnieuw moet opstarten.De harde schijf is volgens mij wel goed want in andere pc lukt het wel met die harde schijf.
Ik weet het echt niet meer :( Misschien moet ik de pc maar naar een winkel ofzo brengen om naar te kijken.
Maar alvast bedankt voor het meedenken.
 
oja kan wel in de bios komen die staatop opstarten van cd als eerste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan