kan windows xp niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Berichten
238
Als ik win xp wil opstarten krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

ik heb geprobeerd om met de cd van xp het probleem te repareren maar ik kom niet verder dan:
c:\windows

Hoe kan ik dit oplossen ?
 
Lastig, hier een uitleg.

Indien je de schijf in een andere pc erbij kan plaatsen, kun je die handelingen vanuit de daar aanwezige OS verichten, ook is het mogelijk een extra XP te installeren op een andere partitie, dan kun ook daaruit werken.
 
Laatst bewerkt:
Dick Borstlap zei:
Merkwaardig!
Ik heb ooit van de Microsoft helpdesk geleerd:
In repair:
typ: copy system c:\windows\system32\config

Uit welke map dan? indien je de windows\repair map bedoeld, dan krijg je de install system files, kun je alles opnieuw installeren, uit de system volume information map, en dan even doorspitten naar de snapshot map, daar staan de recentste config files, hoef je verder niets te installeren, waarbij meestal de file _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM renamen naar system en plaatsen in de windows\system32\config map al voldoende is.
 
Uit welke map dan?
Ik weet niet beter dan dat dat van de CD zou moeten gebeuren.
 
Dick Borstlap zei:
Uit welke map dan?
Ik weet niet beter dan dat dat van de CD zou moeten gebeuren.

Op de cd staan toch helemaal geen systeem configuraties?:confused:

Als je die link naar microsoft leest, naar staat het precies in, maar dat kan ook op andere manieren, alleen de essentie blijft hetzelfde.

Een ander verhaal wordt het als de systeem restore niet werd gebruikt, dan is het helaas, pindakaas en val je terug op een repairinstall, indien dat wil, of de bestanden uit de windows/repairmap.
 
Wat ik me nog herinner van die Helpdesker is dat je na een copy config je hardware opnieuw moet installeren. Is dit een verklaring?
 
Dick Borstlap zei:
Wat ik me nog herinner van die Helpdesker is dat je na een copy config je hardware opnieuw moet installeren. Is dit een verklaring?

Nee, dat kan niet op die manier, config is een map met de configuratiebestanden, en geen file, wel zoals ik al eerder vermelde, system uit de windows/repair map kopieëren naar de windows/system32/config map, en dan moet je idd alle hard en veel software weer installeren.
 
Dick Borstlap zei:
Nou, dan heb ik waarschijnlijk foute notities gemaakt. :eek:

Of je moest de hele map repair kopieëren en renamen naar windows\system32\ , kan ook nog, maar dat denk ik niet.:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan