Kan Windows XP niet meer starten na de BootVis v1.3.37.0 geprobeerd te hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpion

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
182
Ik had gemerkt dat er een nieuwe versie uit was van de Bootvis. Die heb ik dus gedownload en uitgeprobeerd, het was net als de vorige versie, opnieuw opstarten e.d. hij was klaar met berekenen enz. en dus weer klaar voor gebruik.
Toen ik hierna mijn PC opnieuw opstartte door een Windows Update bleef mijn Windows hangen tijdens het laten zien van het Windows Logo.
Ik heb hetvolgende geprobeerd:

- Veilige modus (normaal en met netwerk ondersteuning)
- Foutopsporing
- Laatst bekende juiste config
- Normaal opstarten
- VGA modus

geprobeerd om weer op te kunnen starten en de mogelijkheid hebben om weer in Windows te komen.
NIETS werkt....

Mijn vraag is nu, wat kan ik doen om weer in Windows te komen?

Hoe kan ik de van Windows zo handige herstel punten gebruiken als ik niet in een Windows XP GUI kan komen?????

Ik heb gelukkig FAT32 als filesys en als dual boot optie Windows ME. Weet iemand of ik iets in de Windows dir kan veranderen of een bepaald bestand terug kan zetten om weer op te kunnen starten?

Groetjes
Joost
 
Heb je al es 5 minuten gewacht op het moment dat hij lijkt te hangen? Misschien dat de optimalisatie-procedure iets anders is dan de vorige versie.
 
Ik heb het gefixed!

Het lag niet aan het wachten, ik had al meer dan een kwartier gewacht, maar geen succes.
Ik heb onder mijn andere dual boot OS (windows Me)
de pagefile.sys (betwijfel of dit het was), de internet history (ook mijn twijfel..) en de directory "windows\prefetch" leeg gemaakt.

Na een herstart verdween het logo weer en kwam scandisk nog met de vraag voor een controle.hierna kon ik mijn systeem weer benaderen!

Weer een les geleerd:
Als het werkt, repareer het dan nier ;-)
 
wat aanvullende info, met windows XP had je herstel punt kunnen terug halen.

en tijdens opstarten had je nog op F8 kunnen drukken, had je last known good configuration kunnen kiezen.

(voor de volgende x ;) )
 
Hoe dan?

Hoe kan je een herstelpunt van Windows XP terug halen ZONDER Windows GUI?

En de last known good config optie had ik al zonder succes geprobeerd en genoemd: (Laatst bekende juiste config)

Ik hoop dat je een antwoord hebt op de eerste vraag, want die zal ik nog wel eens nodig hebben ;-)

Gr
Joost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan