Kan xp-home niet activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateurtje

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Hallo,

ik kan XP-home niet nog een keer activeren. had hem 2 weken geleden geactiveerd, doch erafgehaald en nu weer ge-upgrade vanaf ME. Krijg alleen een blauw scherm te zien.

Hoe kan ik dit oplossen?

Activeren heeft nmiks met een blauw scherm te maken. Begin eens met aan te geven wat er precies gebeurt en wat er precies op dat scherm staat.

2 weken geleden upgrade gedaan van ME naar XP-home, daarna geactiveerd via internet. Doch cd-rw werkte niet goed, XP eraf gehaald, speciale patch van compaq gedownload, zodat de cd-rw het doet als upgrade weer gedaan werd. Alles werkt nu goed, na het opnieuw instaleren van XP.

Alleen ik kan hem nu niet activeren, als ik op de knop activeren klikt, krijg ik een gesloten blaauw scherm met 2 sleutels en meer gebeurd er niet.

Ik hoop dat ik nu duidelijk ben.

Daar zou op moeten staan: Windows Produktregistratie Windows is al geactiveerd. Klik op OK om dit venster te sluiten. Datzelfde scherm behoort te komen na Start > Uitvoeren oobe/msoobe /a > OK.
Is bij jou niet het geval?

Misschien al op andere of meerder PC's geinstalleerd zodat je over je maximum heen bent ? Klinkt trouwens wel raar, want normaal zou je hiervoor een melding moeten krijgen. Stond er op ME al een virusscanner geinstalleerd voordat je een Upgrade naar XP deed ?

Het probleem was al opgelost. Er zat een virusscanner en firewall op toen ik upgrade deed van ME naar XP. Heb de virusscanner en firewall erafgehaald en toen nog een keer de upgrade gedaan van XP, kon hem daarna weer activeren. Bedankt voor de reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan