Kan XP niet installeren, HD stuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik heb een pc die opeens zijn harde schijf niet meer herkende in het BIOS. Heb hem met autodetect weer terug gevonden, maar hij wil niet verder opstarten: Disk boot failure, start op van schijf. R(epareren) gaat niet en installeren ook niet. Er staat: schijf van 8063 mb, o met id 0 op bus 0 (atapi) Setup heeft geen toegang tot deze schijf. Wat kan ik doen??
 
Kun je ook niets met een opstartdiskette?
Al was het maar om wat tests te doen?
 
Dat klinkt als een ernstige harware fout van je harddisk.
Ik hoop dat je een goede backup in de la hebt liggen.....

Wat je kunt proberen is het volgende:
Open je pc en haal 1 voor 1 alle kabels los en maak ze weer vast.
Dus harddisken, cd-roms, voedingen enz.
Haal ook het geheugen los, en plaats weer terug.
Eventueel van de kaarten ook.
Nu heb je weer verse kontakten, en is een slecht kontakt door stof (bijna) uitgesloten.

Hoe start het systeem nu?
Draaien de fans nog? Draait de harddisk nog bij opstarten?
 
En het batterijtje misschien ook nog even er uit voor 10 minuten
 
Die 8 gb van Windows Live Messenger?
(New) The 8gb Similarity table file will remain if you upgraded from build 365. However, you can now delete it!
 
Kun je een beetje de volgorde van de gebeurtenissen geven? Zijn de problemen ontstaan tijdens de installatie van Windows XP (welke, Home, Pro?) of na de installatie tijdens de herstart waarmee de installatie van Windows XP werd afgesloten? Voor die installatie werkte de HD probleemloos?
Je hebt de instellingen in de BIOS nagekeken? Niets afwijkends gezien?
 
Paul-RT zei:
Dat klinkt als een ernstige harware fout van je harddisk.
Ik hoop dat je een goede backup in de la hebt liggen.....

Wat je kunt proberen is het volgende:
Open je pc en haal 1 voor 1 alle kabels los en maak ze weer vast.
Dus harddisken, cd-roms, voedingen enz.
Haal ook het geheugen los, en plaats weer terug.
Eventueel van de kaarten ook.
Nu heb je weer verse kontakten, en is een slecht kontakt door stof (bijna) uitgesloten.

Hoe start het systeem nu?
Draaien de fans nog? Draait de harddisk nog bij opstarten?

Helaas, dat werkte ook niet. De disk maakt wel een heel vreemd geluid, alsof ie niet lekker rond wil draaien/opstarten. Er is geen backup, dus misschien kan een bedrijf de 180 foto's nor recoveren. (is de pc van een maat, ik backup WEL!) :)
 
Boeing_737 zei:
Kun je een beetje de volgorde van de gebeurtenissen geven? Zijn de problemen ontstaan tijdens de installatie van Windows XP (welke, Home, Pro?) of na de installatie tijdens de herstart waarmee de installatie van Windows XP werd afgesloten? Voor die installatie werkte de HD probleemloos?
Je hebt de instellingen in de BIOS nagekeken? Niets afwijkends gezien?

Was spontaan gebeurt. Toen ik in het BIOS keek was de harde schijf weg, maar die heb ik weer kunen terugvinden in het bios. Het is XP pro. Repareren doet ie niet en ook installeren nniet meer. Vrees dan toch wel het ergste.
 
Hallo

Ik zou eerst controleren of de b.i.o.s. "p.c". merk en type ??? de betrokken h.d.d. wel korrekt herkend.

Een 8 .0 G.B. merk ??? en X.P. Pro lijkt mij toch onwaarschijnlijk .

Peter
 
Een 8 .0 G.B. merk ??? en X.P. Pro lijkt mij toch onwaarschijnlijk .
Nee, dit is weer een andere computer.
 
jack43 zei:
Helaas, dat werkte ook niet. De disk maakt wel een heel vreemd geluid, alsof ie niet lekker rond wil draaien/opstarten. Er is geen backup, dus misschien kan een bedrijf de 180 foto's nor recoveren. (is de pc van een maat, ik backup WEL!) :)

Hang de schijf er bij jezelf in,op een vrijje plaats of op die van je cdrom/dvd en probeer de date over te pompen,misschien op die manier nog wat te redden,voordat hij het helemaal begeeft.
 
Een harddisk die niet wil draaien, is haast niet te recoveren.
Bij een prof bedrijf is dat heel erg duur.
Wat een enkele keer wel wil lukken is een ander printje op de schijf zetten, van zelfde merk en type. Dit lukt niet bij alle schijven.
 
Tja, zijn toch wel belangrijk die foto,s. Heeft iemand ervaring met zon bedrijf, en waar kan ik het beste zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan