kan xp niet installeren op grotere partitie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjony
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjony

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
ik krijg deze melding ,wat moet ok nu precies doen om windows op deze patieti te instaleren. de interne ssd is maar 3,75 GB en als ik windows xp Home insateer heb ik nog maar 1,51GB Beschikbaar.

ik heb deze twee patiesies maar bij de grote patietie krijg ik de bovenstaande melding

de grootste schijf is een SSD Schijf die je kunt verwijderen uit de pc de klijne ssd is intern en kun je niet verwisselen volgens mij. Het gaat hier om een Eeee pc 901. hij wijgert steeds om xp te installeren op de grote patietie krijg steeds de melding van bovenste foto als ik dat probeer?

Exusses voor al mijn schijf fouten, ik ben dislekties !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft u die 3847MB geformateerd (C=partitie maken)?

Als je hem op de 3847 partitie wilt installeren dien je eerst in de 2e foto op C te drukken (C=Partitie maken) om een partitie te maken.
Deze is namelijk nog niet gepartitioneerd.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
ik wil hem op 7696MB instaleren als ik deze formateer kan ik hem nog niet instaleren op deze patietie. ik kan alleen xp op de grote patietie instaleren als ik eerst xp op de kleine patiestie instaleer. ik heb dat net geprobeert en dat werkt wel alleen ik kan dan bij het opstarten van windows twee boot sectors van xp kiezen

Op de bovenste foto word ook aan gegeven dat ik de bovenste klijne patieti moet kiesen om dat deze completieble is met windows xp instaleren op de grotere harde schijf lukt daar om niet. dit lukt alleen als ik eerst xp op de klijne hardeshijf installeer dan pas kan ik de grotere patiesie ook xp instaleren

Laatst bewerkt:
Dan zal je naar de betreffende 7696 regel moeten gaan in de onderste foto en daar kiezen voor C=Partitie maken.
Er staat namelijk ook Niet-gepartitioneerde ruimte.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ok:

Herstart.

In het Windows Setup menu, kies optie R inplaats van Enter.

Aanmelden, etc...

Typ:

diskpart

Selecteer de ingebouwde kleine HardeSchijf, & maak een partitie aan.

(Er blijft onder Windows altijd 7 a 8 MB per schijf over.)

Esc na voltooid.

Typ:

map

Formateer de grote HardeSchijf:

format c: /fs:ntfs

Na voltooid Herstarten.

Enter in Windows Setup menu.

Met cursortoetsen selecteer de grote HardeSchijf, Enter.

Gegeven dat de SSD schijf maar 10 GB is wordt overal aangeraden (je zult wel een Eee PC hebben) om er 1 partitie van 10 GB van te maken, dus alle partities weg te gooien (bij jou dus de partitie die C: wordt genoemd in je schermafdruk) en daarna 1 nieuwe partitie van 10 GB te maken (die dus alle ruimte te geven die er is). Dat kan gewoon tijdens de installatie door op de C: partitie te gaan staan met de pijltjestoetsen en dan de letter in te typen die hoort bij het verwijderen van de partitie (welke letter dat is staat in de witte balk onderaan).
Er wordt daarna nog een bevestiging van de verwijdering gevraagd, die je moet akkoorderen met een toets die onderaan het scherm wordt aangegeven. Daarna kun je in de niet-gepartitioneerde ruimte (van 10 GB dus) met Enter de installatie starten. Daarna wordt gevraagd hoe je het geformatteerd wil hebben, waar je kunt kiezen voor FAT32 of NTFS. NTFS is aan te bevelen.

Natuurlijk hangt alles ervan af of alles van de harde schijf verwijderd mag worden, want dat is wél wat er gebeurt, dan. Mag alles eraf, dan zou ik het dus doen zoals in voorgaande paragraaf aangegeven.

Tijs.

Ok, Tijs, even een tip: De OnderwerpStarter geeft duidelijk aan dyslecties te zijn, & mijn ervaring is dat korte zinnetjes zonder extra opmaak & met veel witregels het beste leest.

Heb ik net die Eeee pc 901 even opgezocht, & volgens mij is die Kleine schijf de Herstel Partitie:

http://support.asus.com/Troubleshoo...=20&s=1&os=&hashedid=1sRO7tW9B0OdR9yz&no=1718

Dus eigenlijk:

F9 bij het opstarten meppen, & als het goed is word alles netjes terug gezet.

Als ik de 3487MB de windows xp verwijder dan vraagt hij om een opstart cd terwel windows xp op de c: 7696mb schijf is ge instaleert. de schijf van 29605mb is een mini sd kaart die ik in de zijkant van de pc heb gedrukt waar ik geen windows op kan instaleren om dat die niet kompletieble is net als de 7696mb schijf. allen als ik windows op de 3847mb instaleer dan werkt windows wel maar dan heb ik nog maar 1,5gb aan ruimte over waar door ik bijna niet kan instaleren.

ik heb geen Asus Recovery CD/DVD de stand aart bessturing systeem is Linux volgens mij maar ik heb hem met windows xp

Laatst bewerkt:
Zie mijn vorige posting: Ik raad je aan om die C: partitie te verwijderen (7.3 GB) en in de dan niet-gepartitioneerde ruimte (= de hele interne harddisk = 10GB) de installatie te gaan doen.
Zeker nu je zegt dat de Eee pc werd uitgeleverd met Linux wat je (blijkbaar) niet gebruikt, dan zou dat moeten kunnen.

Nogmaals de waarschuwing: Verwijder je de C: schijf partitie, dan zijn ook alle bestanden weg. Dat kan je dus alleen doen als alle bestanden die je wilt bewaren van die C: schijf (e-mail, plaatjes etc.) eerder al zijn veiliggesteld op een extern medium (memory-stick, externe harde schijf etc.)

Tijs.

Sjony, ik snap absoluut niet wat je daar allemaal opschrijft.
De zinnen aan elkaar rijgen, zonder punten of komma's, maakt het totaal onleesbaar.

Type ook de tekst eerst in in een tekstverwerker met spellingscontrole om de typefouten eruit te halen en kopieer vervolgens het leesbare resultaat hier in het forum.
Ik denk dat dan voor de mensen hier duidelijk wordt wat je precies bedoelt.

@srpchulp: Zie in zijn eerste posting dat Sjony dyslectisch is. "Exusses voor al mijn schijf fouten, ik ben dislekties !!!"

@srpchulp: Ik vermoed dat een spellingchecker wat lastig is, omdat Sjony de voorgestelde aanpassingen vanuit de spellingchecker waarschijnlijk (ook) niet goed kan lezen en dus niet goed kan beoordelen of de voorgestelde aanpassingen inderdaad goede verbeteringen zijn of niet.

(Als ik voor mezelf spreek) kan ik het nog wel goed volgen wat er staat. Vandaar dat ik inhoudelijk heb kunnen reageren op zijn vragen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan