Kan xp niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb laatst mijn pc geformateerd eerst had ik gekloot met een NTLDR fout.
Dit is min of meer opgelost.
Mijn volgende probleem is als ik mijn windows xp in de computer stop en ik wil installeren gaat hij de setup bestanden over plaatsen naar de hdd maar hij zegt dan dat hij een bestand niet kan overplaatsen de cd is niet beschadigd want hij doet het bij elke cd.
En hierdoor kan ik dus xp niet installeren en het is nog al vervelend.

Dat is inderdaad vervelend.

Maare, als het kopietjes zijn van dezelfde foute cd, tja.

Zou een originele proberen en overnieuw beginnen, ook volledig formateren en niet op snel, dan wordt alleen de partitietabel aangepast en worden niet de eventuele fouten op de harde schijf ontdekt.

Het zijn 2 verschillende CD's eentje van windows xp en andere van windows media center 2005 OEM. Ik krijg de fout niet bij dezelfde bestanden en ik heb al een keer geformateerd op gewoon maar werkt nog niet.

Blijft over, andere CD/DVD device erinhangen, de kabel ervan omwisselen, het geheugen testen, kijken of het moederbord geen bolle elco's heeft zijn een paar opties.

Ten einde raad ik heb alles geprobeert maar niks werkt.
Volgens mij kan ik deze pc nu wel weg doen.

Blijft over, andere CD/DVD device erinhangen, de kabel ervan omwisselen, het geheugen testen, kijken of het moederbord geen bolle elco's heeft zijn een paar opties.

Als je dat allemaal hebt gedaan, tja.:confused:
Misschien iemand anders nog een oplossing?

zelfde probleem

ik ben hier ook heel erg benieuwd naar!! ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.. 3 verschillende hardeschijven allemaal al meerdere keren geformateerd en niet op snel. krijg de fout nog steeds.

weet iemand misschien hoe je nog meer je schijf kan formateren?
kan me herinneren dat als je pc opstart je in een of ander scherm kan komen waar je dan een opdracht kan geven om te formateren.. iemand die hier meer over weet?

Volgens mij bedoel je dos en als je dan in dos bent typ je format C:
Maar ik denk niet dat het werkt.

Volgens mij bedoel je dos en als je dan in dos bent typ je format C:
Maar ik denk niet dat het werkt.

hmm daaruit maak ik op dat jij dat ook al geprobeerd hebt:(
dit is echt waardeloos.. betaal je 100 euro voor windows wil hij niet meer instaleren:S

als je de originele cd hebt en hij is beschadigd, kun je proberen hem te kopieeren. even goed schoonmaken en een kopie branden en met die kopie opnieuw beginnen ( wil wel eens lukken);)

als je de originele cd hebt en hij is beschadigd, kun je proberen hem te kopieeren. even goed schoonmaken en een kopie branden en met die kopie opnieuw beginnen ( wil wel eens lukken);)

ik heb hem net een week.. zit nog geen krasje op. daarom vind ik het ook zo raar. het is net alsof doordat ik het zo langzamerhand al 10 keer geprobeerd heb (formateren en opnieuw bestanden koppiëren) dat er ondanks het formateren wat achterblijft waardoor hij het er niet op wil zetten.
ik heb 3 versies van xp hier.. een illegale pro een legale home en een legale recovery van home.
ze deden het alle drie en nu geen van allen..

werk je dvd/cd drive wel goed, stop hem anders eens in je brander en probeer het daar eens mee, als je niet te veel hebt gerommeld

Laatst bewerkt:
ook al geprobeerd.. heb ook daar meerdere van. 2 dvd branders en 1 dvd speler.. niks werkt gewoon. vind het heel erg vreemd dit. maar ik ben gelukkig niet de enige die er last van heeft.

bedankt trouwens voor de moeite die je doet! stel ik zeer op prijs,

en als je nou een ander O.S installeerd( win 98 / me ) en daarna upgrate is dat wat?

ik roep ook maar wat.
ik denk dat je alles anders opnieuw even los moet halen en opnieuw aansluiten en daarna in je bios auto detect moet doen.

iets klopt er namelijk niet met die dingen ( lees hardware device)

ik heb geen windows 98 meer.. maar hoe kan ik bij bios auto detect doen? dan ga ik namelijk nu alles loshalen en proberen het op die manier voor elkaar te krijgen!

sorry, maar ik moet er vandoor, lees later wel verder.
hoop dat iemand je verder helpt ,anders...........tot later;)

Memtest86

Heel toevallig komt dit probleem mij erg bekend voor, bij mij was dat 2 maanden
ook het geval. Alles nieuw aangeschaft in onderdelen dus Mobo Cpu geheugen
Voeding en een goede koeler. Na het inbouwen de spanning erop alles groen licht.
Alleen Windows XP weigerde enkele software delen te kopieren naar mijn HD,
ook regelmatig het blauwe scherm. Met de nodige keren demonteren en monteren
kreeg ik een inval, het moest aan het geheugen liggen want alles werkte perfect.
( tijdens installatie van windows wordt het geheugen vol gepompt voor een snellere instal )
Ik heb toen op het internet het gratis en klein programmatje gedownload ** Memtest86 **
het floppy uitvoering, en daarna laten booten van floppy start vanzelf op en duurd maar
ongeveer 2 minuten met als resultaat 167.000 fouten, je snapt het al, omgeruild voor een
nieuwe en het probleem was opgelost.

Misschien bij jou ook ??

Mvrg Qubus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan