kan xp niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

computer308

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
4
hallo,

Wanneer ik mijn computer wil opnieuw wil installeren lukt het mij niet:

In het begin dus wanneer ik die partitie kies enz. lukt mij nog wel maar wanneer
mijn computer opnieuw wordt opgestart moet ik alles opeens opnieuw doen en is windows xp ernogsteeds? wat heb ik fout gedaan? of beter wat moet ik doen?

mvg
alvast bedankt..;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
welkom op Helpmij
als je opnieuw wilt installeren moet je eerst de partitie waarop het "oude besturingssysteem" staat weggooien en dan evt. nieuwe partities aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
nou ik heb ze nu wel allemaal verwijderd maar wanneer ik mijn computer opnieuw moet opstart is de oude windows xp er nog steeds!
 
Wat je niet goed doet weet ik ff niet maar dat is vrijwel onmogelijk als je de juiste procedure volgt. Een kort vraagje, je hebt toch wel in het Bios ingesteld dat de pc van je leesstation (cdrom-station) moet opstarten?
Update: geef 's ff aan welke pc je hebt en denk erom dat je bij XP wss sata-drivers nodig hebt om te kunnen installeren. Krijg je op een bepaald moment geen foutmelding?
 
Laatst bewerkt:
Alleen de eerste keer moet je bij de vraag: "Druk op een toets om van CD-rom op te starten" een toets aanraken om het eerste deel van de installatie van Windows XP te starten.
In de rest van het installatieproces moet je dat juist niet doen, omdat dat deel van de installatie vanaf de harde schijf gebeurt. Wél moet je de CD-rom in het CD-station laten zitten, zodat er bestanden van gekopiëerd kunnen worden.

Misschien is dat de fout die je maakt(e).

Succes,

Tijs.
 
Los van het formateren, nog dit.
Wat voor harde schijven heb je? Sata?
Dan is het mogelijk dat je ter ondersteuning de DRIVERS voor EEN SATA- EN/OF RAID-CONTROLLER nodig hebt.
Heb je een diskettestation?
Zo ja, haal dan bij je pc-fabricant of de moederbordfabricantde raiddrivers op en zet deze op diskette.
Als de setup begint dien je dan met F6 die rivers te installeren.

Heb je geen diskettestation dan dien je die zelf de drivers te slipstreamen in de installatiecd.
ZieINTEGREREN VAN DRIVERS BIJ EEN SATA- EN/OF RAID-CONTROLLER : http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan