kan xp niet meer draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Berichten
255
hallo allemaal.

ik heb op mijn pc (hp pavillion zv500) xp staan.
maar sinds vanmiddag heb ik het volgende probleem:
ik was een game aan het downloaden (cso) en oppeens liep mijn pc totaal vast.
ik kon de muis niet meer bewegen.
in het download venster veranderde ook niks meer(ik bedoel hoeveel hij heeft gedownload).
ik drukte mijn pc uit en starte hem opnieuw op.
maar na dat het merk logo kwam (hp) bleef het gewoon zwart scherm.

soms dan start hij half op (bedoel dat hij op de helft was met downloaden maar dat er een blauw scherm kwam en zo snel weg vloog dat ik geen letter kon lezen).
en in de 100 keer proberen is het een keer gelukt om hem helemaal op te starten maar dat kwam er zodra ik ingelogd was een fout melding:
microsoft windows.rapport verzenden.niet verzenden.

en dan kwam het blauwe scherm weer.

als ik de xp cd er in stop en hij is bij:
hardware profiel controleren.
viel hij opeens uit.


hoe kan ik dit oplossen?
alvast bedankt,
Daniel518

ps*
veilige modes en vga modes doen het ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Het zou best kunnen, dat je een virus hebt, heb je een virus scanner op je pc draaien ?
Je kunt ook echt nu geen site meer bezoeken zonder dat je enige bescherming hebt draaien,
Gekopieerde spel solftware kan ook virus ongein bevatten.
Aan de hand van wat je nu ervaart zou je eens moeten Googlen...
Wat je als eerste ook kan doen, is Windows in safe mode opstarten, dan weer afsluiten, en dan bij normaal opstarten daarna,
goed opletten wat er gebeurd, als het weer fout gaat.

Btw. Misschien is de C: schijf vol ? niet noodzakelijke bestanden wissen/verplaatsen naar andere partitie schijf/disc
en dan hdd defragmenteren
 
Laatst bewerkt:
xp draait niet meer

ik heb een paar keuzens
en ik wou vragen wat het beste is:

1. op mijn andere pc met een programma een live cd van xp maken dat runnen en dan om een of andere manier de virus verwijderen( waarschijlijk werkt dit niet,maar willen jullie zeggen hooe dit wel kan?)
2. ubuntu installeren(want ik kan xp niet installeren via cd.) en dan xp er weer op zetten.

of hebben jullie een betere manier?
want ik kan de pc niet meer opstarten dus een virusscan starte,dat lukt niet.:(
 
Hallo

als ik de xp cd er in stop en hij is bij:
hardware profiel controleren.
viel hij opeens uit.

Is volgens mij eerder een hardware probleem ... geen , of onvoldoende koeling.

C.p.u. fan en heatpipe eens stofvrij en zuiver maken.

Peter
 
ik heb een paar keuzens
en ik wou vragen wat het beste is:

1. op mijn andere pc met een programma een live cd van xp maken dat runnen en dan om een of andere manier de virus verwijderen( waarschijlijk werkt dit niet,maar willen jullie zeggen hooe dit wel kan?)
2. ubuntu installeren(want ik kan xp niet installeren via cd.) en dan xp er weer op zetten.

of hebben jullie een betere manier?
want ik kan de pc niet meer opstarten dus een virusscan starte,dat lukt niet.:(



Een live-cd maken heeft niet veel zin, want dan weet je nog steeds niet waar de fout zit.
De boot sector van de hdd is waarschijnlijk nog wel goed want windows start deels op,
anders had je een "Operating System not found" melding gekregen.
Als je een live-cd hebt, en die start ook niet op, dan zou het pas aan de hardware van je pc kunnen liggen.

Beste manier dus om nu te beginnen: de installatie cd/dvd in de optische drive doen, de pc uitschakelen, en kijken of nu de cd/dvd opstart, dit anders in de BIOS instellen, zodat de optische drive eerst opstart/boot, dan de herstel optie kiezen,
maar als je dus een virus op je hdd hebt, zal deze later ook weer aktief worden, dan weet je in iedergeval weer meer, en is Windows dus beschadigt door de virus, en niet een fout.
(weet je, of er een herstel partitie op de hdd is ? is Windows op de komputer met een HP installatie pakket ge installeerd ?
want dan moet er dus een herstel disc wezen, of een .ISO voor te downloaden, om de herstelpartitie aan te spreken,
je zou eens voor jouw HP type, op de HP site kunnen kijken, voor tools, of herstel software, daar staat HP bekend om....)


Maar het is een laptop ? en geen pc ?
btw. een vraagje, zijn er veel gebruikers profielen aangemaakt op je pc ?
 
Laatst bewerkt:
@ OP:
Als Windows echt niet meer van die harde schijf (hdd) wil starten bewaar m dan om later dan belangrijke data er af te halen, als je deze schijf later als slave/non bootable aansluit op een bestaan systeem.

Beste optie blijft nu toch nog wel: een recovery disc/tool te downloaden, bij HP, voor jouw type pc/laptop.

btw. het vervelende bij HP/Compaq is, dat er soms ook systeem in stellingen voor bios of hardware direct op de harde schijf worden opgeslagen, vaak wordt dat op een speciale manier gedaan, zodat je dus altijd speciale tools nodig hebt van HP.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan