kan xp niet meer installeren. PLEASE HELP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenix

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
16
Hoi,
Ik zit met een heel lastig probleem. na in de val van Spysweeper te zijn gelopen waardoor ik de pc niet meer op kon starten heb ik gepoogd om mbv opstartdiskettes xp weer te installeren op de c schijf. Hoewel ik geen problemen had verwacht krijg ik de volgende foutmelding.
"The following value in te .SIF file used by setup is corruped or missing.
Value 0 on the line in section [SourceDisksfiles] with key "SPI.cab"
De installatie kan nu alleen nog maar afgebroken worden.
Ik kan hier dus niets over vinden op de Windows site dus vraag ik het hier maar in de hoop dat iemand me kan helpen want dit komt me nu even heel slecht uit.
Ik heb de harddisk trouwnes met een andere pc nog geformateerd maar krijg daarna weer de zelfde foutmelding.
Ik hoop dus echt dat er iemand dit lees die me kan vertellen wat ik nu nog kan doen.
Ik lees het heel graag!!!

Groeten,
Han
 
Beste xenix

Waarschijnlijk is hd wel geformatteerd, maar niet geheel. Het beste is om je hd te formatteren met fdisk, delpart of partitionmagic. Het effectiefste gaat dit met fdisk, dit is te vinden door op te starten met een opstartdiskette, (liefst win98) dan bij a:\ fdisk in te typen en vervolgens op enter te drukken. Wanneer je dan in fdisk komt kun je een aantal opties kiezen(create..../delete.../....information) je kiest nu voor de optie om een partitie te deleten.
Nu kom je weer in een nieuw schermpje (delete primary/logical dos partition/delete extended parition enz) nu kies je voor : delete primary partiion.
Nu vraagt fdisk nog om een bevestiging, en dan bigint het feest!!!:D

Waarschijnlijk is zo je probleem opgelost

Succes, Ramon
 
Hallo Ramon,

Ik ga het gelijk proberen. Al vast heel erg bedankt voor je hulp en ik laat hier weten of het is gelukt.

Groeten,
Han
 
Ramon,
Ik heb de pc opgestart met de win98 disk en kom inderdaad in fdisk. De stappen die je noemt kloppen precies alleen bij de laatste optie 'delete primary partition' gaat het mis want dan krijg ik de melding: 'No primary DOS Partition to delete'.

Iets klopt er dus niet; weet je wat?
 
XeniX

Het kan kloppen dat er bij die stappen een foutje zit, want moest het uit mn hoofd doen..

waarschijnlijk zijjn er dan een aantal opties, delete logical, primary, extended en non-dos partitie.
als je ntfs gebruikt moet je non-dos kiezen wanneer je het niet weet/of geen ntfs gebruikt kun je het beste gewoon proberen, normaal gesproken is het primaire of logical

succes maar weer, Ramon
 
Bedankt voor je aanvulling.
Ik ben er na vier dagen martelen achter gekomen wat er nu precies aan de hand was. Het blijkt dat er een fout op de xp opstartdiskettes moet hebben gezeten; daar is denk ik de foutmelding vandaan gekomen.
Ik heb nu in PM de partitie geformateerd en de HD aan de andere pc gehangen. Met deze pc lukte het me om van de xp cd rom op te starten en kon ik de boel installeren. Het geheel lijkt dus opgelsot te zijn. Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp! Klasse!!!

Groeten,

Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan