Kan Xp niet meer installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Berichten
304
Na het formatteren van harde schijf van een pc van vriend en nieuwe partities te hebben aangemaakt wil ik XP opnieuw installeren.
Echter na het kopieren van bestanden naar harde schijf wordt pc opnieuw opgestart en begint hij volledig opnieuw en vraagt hij terug of ik windows op diezelfde partitie wil plaatsen maar dat er reeds een map windows bestaat.
Begrijp niet hoe dit komt. heb windows al meerdere keren geïnstalleerd maar dit nog nooit meegemaakt. Heb dit al paar keer herhaald. maar kom steeds op zelfde punt... wie helpt mij?
 
Dan "denk" jij dus dat alles geformatteerd en gewist is, wat kennelijk niet zo is.
De oplossing is vrij simpel. Start op met een 98SE disk en type nadat op het scherm staat

a:>

fdisk

vervolgens delete je de C: partitie door te kiezen voor het verwijderen van een "non dos" partitie (immers de XP schijf / schijven, zullen wel NTFS zijn ingedeeld, dus die kun je niet direct formatteren vanuit 98SE)

Na het verwijderen van de Non dos partitie C: zul je een nieuwe aan kunnen (moeten) maken. Doe dat en maak die net zo groot als de verwijderde was. Om de nieuwe te kunnen gebruiken zal je eerst moeten formatteren. Daarna weet je zeker dat de schijf schoon is.

Als XP is geinstalleerd op C: check dan eerst eens of alle andere partities echt leeg zijn.
Desnoods start je Deze computer en ga je vervolgens met een rechtermuisklik alle andere partities vanuit XP formatteren.
 
Thanks voor snelle reactie.
Heb dus wel ALLE partities verwijderd via cd-rom van XP, is dit niet goed genoeg misschien?
ben je toch ook alles kwijt, niet?
Merk hier nu wel op dat in BIOS bij primary master en slave beiden "not installed" wordt weergegeven.
Heb IDE kabel al eens vervangen en ook reeds andere harde schijf genomen maar in BIOS blijf ik niks zien...
Zou mobo defect kunnen zijn?
 
Ahh, da's andere koek. Als alle partities verwijderd zijn geweest en opnieuw zijn aangemaakt, dan zit DAAR het probleem niet.
Idd. een defect mobo of defecte kabels o.i.d. is dan waarschijnlijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan