Kan XP niet meer opstarten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don Leone

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
2
Hallo,

Sinds 24 december start mijn PC niet meer op. Ik heb elke mode geprobeerd, maar ik krijg na het XP-laadscherm in plaats van het welkomstscherm iedere keer een zwart beeld met de muisaanwijzer. Ik heb geen nieuwe hardware of software geïnstalleerd die mogelijk dit probleem kunnen veroorzaken.

Ik heb geprobeerd mijn PC op te starten via de installatie-CD van XP en dan voor de "R"-optie te kiezen, maar die is niet beschikbaar!! Ik heb tijdelijk XP opnieuw geïnstalleerd in een andere directory, zodat ik in ieder geval het internet op kan op zoek naar een oplossing.

Ik heb de herstelconsole geïnstalleerd, waarmee ik wel kan inloggen in de originele windows-directory. Als ik CHKDSK /R uitvoer, dan worden er wel fouten gevonden, maar na dit commando wil XP nog steeds niet opstarten.

Ik heb de registerbestanden in c:\windows\system32\config vervangen door de originele in c:\windows\repair. Dit hielp ook niet, dus heb ik de bestanden maar weer teruggezet.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
 
probeer een in de herstelconsole te typen sfc /scannow en enter drukken.Mocht dit niet helpen laat dit dan weten.Als je opstart is het enige dat je ziet een zwart scherm of komt er ergens een foutmelding, zo ja post deze dan zodat ik het probleem nader kan onderzoeken.
 
In de herstelconsole wordt het commando sfc niet herkend.

Als ik mijn PC opstart, dan krijg ik na het XP-laadscherm een zwart beeld met alleen de muisaanwijzer, i.p.v. het welkomstscherm. De muis kan ik bewegen, maar er gebeurt verder niets. Ik krijg geen foutmelding of wat dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan