Kan XP op een Athlon 1200 gezet worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibbie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
27
Ik wil graag weten of XP op een Athlon 1200 geplaatst kan worden.
Hier volgen de specificaties van de pc als meer informatie van mijn computer.

-AMD athlon 1200
-Moederboard ASUS V6600/V6800
-40G HDD (komt 40 HDD bij)
-256MByte (wordt waarschijnlijk nog meer geheugen bijgeprikt)
-Windows 98 (zal XP moeten worden)
-CD rom speler 52x
-modem 56K (Die gaat eruit ivm met ander internet en is dus niet meer nodig)
-Netwerkkaartje
-NVIDIA GeForce 256
-DVD Brander
-shi-tec kast

Waarom deze vraag zal je misschien wel denken. Maar ik heb van een vriend wel is gehoort dat hij er moeite heeft gehad om XP op een Athlon te instaleren. En dat niet bij 1 pc maar ook bij nog een andere pc. Via omwegen kwam hij er wel geloof ik. Maar is dat nu nodig of waren dat allemaal factoren die het hem toen moeilijk maakte met het instaleren van XP?

Graag zie ik een antwoord terug.
Met vr. gr. ibbie
 
Ik zou niet weten waarom niet.
Alleen een beetje extra geheugen kan geen kwaad inderdaad.
 
Nou dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Maar dan nog even over dat geheugen wat erbij word geprikt he... Ik heb in de oude pc 2 keer 128 sdram geheugen zitten. Voor bijna 100% is die 256 ook sdram geheugen. Of het hier gaat om 1 keer 256 of 2 keer 128 is (nog) niet bekent. Ik heb in totaal 4 sloten (banken) dus heb er wel genoeg. Zeker als de nieuwe 1 keer 256 geheugen heeft. Maar nu mijn vraag: Als de andere pc over 1keer 256 beschik en ik prik er 128 bij dan volstaat die 256 niet meer he? Want dat heeft weer te maken met 133 of 100 of zoiets dergelijks? Dan zou hij gaan draaien om die 128 die erbij geprikt is qua snelheid? Klopt dat? Of hoe zit dat nu precies?
 
Met jouw systeem moet dit makkelijk kunnen. Ik heb het hier jaren lang zonder problemen op een Pentium III 500 gedraaid, en ik typ dit vanaf een Athlon2000XP met WinXP. Dat wat die vriend van jou heeft ondervonden, had iig niets met de argitectuur (ofwel het feit dat het een Athlon betrof) te maken.
 
Maar hoe zit dat nu met het geheugen? Zie mijn vraag voor deze
 
Nou dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Maar dan nog even over dat geheugen wat erbij word geprikt he... Ik heb in de oude pc 2 keer 128 sdram geheugen zitten. Voor bijna 100% is die 256 ook sdram geheugen. Of het hier gaat om 1 keer 256 of 2 keer 128 is (nog) niet bekent. Ik heb in totaal 4 sloten (banken) dus heb er wel genoeg. Zeker als de nieuwe 1 keer 256 geheugen heeft. Maar nu mijn vraag: Als de andere pc over 1keer 256 beschik en ik prik er 128 bij dan volstaat die 256 niet meer he? Want dat heeft weer te maken met 133 of 100 of zoiets dergelijks? Dan zou hij gaan draaien om die 128 die erbij geprikt is qua snelheid? Klopt dat? Of hoe zit dat nu precies?


Het ligt eraan of je geheugen downwards compatible is. Wanneer je een nieuwe module koopt, zijn deze dat wel. Dan zal je gewoon het totaal aan geheugen ter beschikking hebben. Voor stabiliteit is het wel aan te raden om hetzelfde merk in je PC te plaatsen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan