Kan XP pro niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renze

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2003
Ik probeer op mijn computer windows XP te installeren. Maar dat wil niet dan geeft hij een fout aan. Als hij probeert om bestanden van de cd-rom naar de harde schijf te schrijven dat dit niet lukt. Hij stopt dan bij 6% en geeft dan aan dat diverse bestanden niet kan gekopieren. De mogelijkheid is dan; Druk escape om overteslaan of enter om verder te gaan.

Wat gaat er fout ? Terwijl ik windows'98 wel gewoon kan installeren.

Kies je wel voor de mogelijkheid om volledig te formateren en niet snel voorafgaand aan de installatie?

Kies je wel voor de mogelijkheid om volledig te formateren en niet snel voorafgaand aan de installatie?

je bedoelt de optie om je schijf te formatteren naar ntfs, en dan kun je kiezen in snel en normaal. Ik heb inderdaad gekozen voor snel.

Probeer het eens met een andere CD (speler/apparaat)

XP is nogal gevoelig voor niet goed functionerende hardware, en dat kan resulteren in deze fouten.

Indien meerdere geheugen reepjes, met eentje proberen, eventueel omruilen, ide kabel vervangen, of deze op de andere ide poort proberen, met de harde schijf eraan, het is een data overdrachts probleem, dus alles wat ermee te maken heeft, kan de oorzaak zijn.

Ook in de bios alles nalopen, daar zullen ook alle instellingen goed moeten staan.

Dank je wel !

Iedereen Bedankt voor alle tips, Het is gelukt. Ik heb alles nagekeken in de bak en de bios gecontroleerd. Daarna een normale format gedaan en xp pro geinstalleerd.

En het werkt.

Nogmaals Bedankt !!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan