kanaal wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb steeds vaker problemen met mijn thuisnetwerk (LAN verbinding met router/modem). Met inSSIDer heb ik ontdekt dat een onbekende buur op hetzelfde kanaal zit. Er zijn zes kanalen. Zou ik niet best van kanaal veranderen en hoe moet ik dat doen? Op kanaal 1 zitten blijkbaar vier buren, op kanaal 6 zitten we dus met z'n tweeën. Hoe verander ik van kanaal? En komen alle vier vrije kanalen in aanmerking?

Alle kanalen komen in aanmerking. Liefst kies je er een die het verst afzit van de kanalen die de buren etc. al gebruiken.
Kanaalnummer pas je aan in de configuratie van de router, bij de Draadlooze/Wireless instellingen.

Succes,

Tijs.

Alvast bedankt, Thijs. Maar ik nogal een leek en weet niet goed hoe ik de configuratie van de router/modem moet wijzigen. Gaat dat vanuit Configuratiescherm (ik heb Win XP) en dan "Draadloos netwerk" instellen ?

Nee. Je logt in op je draadloze router (liefst bedraad) en dáár moet je dan het kanaalnummer gaan instellen. Lees de handleiding van je router voor instructies hoe je te werk moet gaan (welke adres je moet invullen in je webbrowser, waar de draadloze instellingen staan, hoe je die moet instellen etc.).

Je pc('s) zullen dan (na opnieuw opstarten bijv.) onder normale omstandigheden gewoon het draadloze netwerk weer vinden en er verbinding mee maken.

Tijs.

Hoi,

Misschien kom je hier al wat verder mee.

Ga naar START
Ga vervolgens naar UITVOEREN
Typ vervolgens "cmd" (zonder aanhalingstekens)
Geef een ENTER

Nu opent een nieuw scherm.

Typ vervolgens "ipconfig". (zonder aanhalingstekens)

Geef een ENTER.

Nu geeft het scherm allerlei informatie.

Kijk wat voor een ipadres er staat bij STANDAARDGATEWAY. (voorbeeld: 192.168.2.1)

Open nu internet explorer en typ het ipadres in de adresbalk. (voorbeeld --> 192.168.2.1 in plaats van www.google.com)

Zo kun jij je router benaderen.

Nu moet je nog wel inloggen in de router.

Daar ben je vaak een inlognaam en/of wachtwoord voor nodig. (een standaard wachtwoord is volgens mij "admin of 1234").
Als dit het geval is moet je het wachtwoord een keer wijzigen ivm de veiligheid.

Hopelijk kom je in ieder geval wat verder op deze manier.

groet

Alvast bedankt, Thijs. Maar ik nogal een leek en weet niet goed hoe ik de configuratie van de router/modem moet wijzigen. Gaat dat vanuit Configuratiescherm (ik heb Win XP) en dan "Draadloos netwerk" instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan