Een vraag die ik op een ander forum ook al heb gesteld en daar nogal wat verschillende reacties gaf komt nu eigenlijk op een andere vraag neer: hoe kun je vanuit een client vaststellen met welk access point je verbonden bent?
De vraag was:
De één zegt dat je gelijke kanalen moet kiezen de ander zweert bij verschillende kanalen (vanwege interferentie). Op het moment ben ik gewoon aan het testen, maar dan is het natuurlijk wel handig om op een client apparaat uit te kunnen vragen met welk access point je verbonden bent. Ik kan wel naar de client tabel van de access points kijken, maar die worden per 24 uur ververst, dus daar heb ik niet veel aan.
Is er een command prompt die me terug geeft of ik met 192.168.1.1, 192.168.1.2 of 192.168.1.3 verbonden ben?
De vraag was:
Een tijd geleden heb ik een tweede en een derde wireless router ingesteld. Deze krijgen netwerk van de hoofd router, DHCP is uit gezet, SSID en channel is gelijk aan die van de hoofd router.
Zodoende heb ik op de eerste en tweede verdieping van ons huis een aantal fysieke netwerkpoorten en een fijn wirless signaal. Nu heb ik een tijdje geleden wat problemen gehad met de batterij van mijn telefoon die wat snel leeg ging. Iemand gaf toen de suggestie, dat op de diverse routers het SSID wel gelijk moet zijn, maar je toch echt een ander channel moet kiezen. Wat is het nu?
De één zegt dat je gelijke kanalen moet kiezen de ander zweert bij verschillende kanalen (vanwege interferentie). Op het moment ben ik gewoon aan het testen, maar dan is het natuurlijk wel handig om op een client apparaat uit te kunnen vragen met welk access point je verbonden bent. Ik kan wel naar de client tabel van de access points kijken, maar die worden per 24 uur ververst, dus daar heb ik niet veel aan.
Is er een command prompt die me terug geeft of ik met 192.168.1.1, 192.168.1.2 of 192.168.1.3 verbonden ben?