kans op dode pixels

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

Ik ben van plan een tftscherm aan te schaffen, maar ik word op dit moment nog een beetje afgeschrikt door dode pixels, het lijkt me afschuwelijk om de komende jaren tegen een paar lichte pixels aan te kijken als je een dvdtje kijkt, of een paar donkere pixels als je in windows werkt.

Ik heb ergens gehoord dat 1 op de 5 schermen dode pixels vertoont, ik heb echter al heel wat tft schermen gezien en nog nooit 1 dode pixel...
Komt het daadwerkelijk zo vaak voor, en is iedereen zo slim om een dodepixel-garantie af te sluiten ? (ik vind het namelijk nogal duur zo'n dode pixel garantie, te meer daar hij bij de meeste bedrijven maar 7 dagen geldt).

Laatst bewerkt:
dodepixels krijg je altijd.. heb nu zelf een tft ruim 1,5 jaar en heb er 2.. maar vind het niet vervelend of zo.. het valt niet zo erg op..

Schaf een scherm aan via een internetbedrijf.
Doordat je via het internet koopt, val je binnen de wet kopen op afstand( http://www.vergelijk.nl/?pagetype=info&short=wetkopenopafstand )

Hierdoor mag je het product terugsturen binnen 7 dagen zonder opgaaf van een rede.

Je kan ook pixelgarantie kopen, maar dit is natuurlijk met deze wet grote onzin.

Komt je scherm binnen, bekijk je hem, en test hem met een death pixel test.
Zie je een dode pixel stuur je hem gelijk terug.

tsjee had ik niet eens aan gedacht, ik was al van plan hem via een internetwinkel aan te schaffen.

geweldig idee, bedankt.

En anders vraag je in een winkel om het bewuste scherm uit te pakken en test hem aldaar op dode pixels.Dit alles wel voordat je hem hebt betaald. Ze zullen waarschijnlijk wel mopperen maar het wel doen. Heb dit al 2 keer gedaan 1 keer bij de aanschaf van een scherm en 1 keer bij de aanschaf van een laptop.

En anders vraag je in een winkel om het bewuste scherm uit te pakken en test hem aldaar op dode pixels.Dit alles wel voordat je hem hebt betaald. Ze zullen waarschijnlijk wel mopperen maar het wel doen. Heb dit al 2 keer gedaan 1 keer bij de aanschaf van een scherm en 1 keer bij de aanschaf van een laptop.

Nadeel is dat in een gewone winkel het scherm duurder is dan via een internetbedrijf.
Naar een internetwinkel toe rijden is ook geen optie, aangezien de meeste internetwinkels alleen een balie hebben, en niet de optie om een scherm aan te sluiten.

Das waar patrickt maar het voordeel zit hem in de eventuele garantie afhandeling.Ik koop geen 'grote' dingen meer via internet omdat ik iets te vaak op mijn bek ben gegaan met de garantie afhandeling.

Bijv. Ik heb eens een home cinemaset gekocht via internet en kon dus omdat er wat aan kapot ging 4 keer 60 km rijden om de garantie af te handelen. Daarmee was het voordeel dat het via internet wat goedkoper was wel weg.(Verder was de garantie afhandeling prima hoor.)

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf niet zoveel moeite met het aanschaffen van grote dingen via internet (misschien moet ik eerst een keer op mn bek gaan :D )

probeer me wel altijd zo goed mogelijk voor te bereiden (in te dekken) alvorens over te gaan tot de aankoop.

Maar ben het met je eens dat serviceniveau bij de reguliere winkel hoger ligt dan bij de internetwinkel, daar moeten de reguliere winkels het dan ook van hebben (je betaalt ook voor de service).

Das waar patrickt maar het voordeel zit hem in de eventuele garantie afhandeling.Ik koop geen 'grote' dingen meer via internet omdat ik iets te vaak op mijn bek ben gegaan met de garantie afhandeling.

In de meeste gevallen is de garantie afhandeling met een internet bedrijf exact hetzelfde.

Je belt naar het internetbedrijf dat bv je monitor defect is, een extern bedrijf komt hem repareren of vervangen aan huis. Wanneer je hem in een gewone winkel aanschaft, ga je naar de winkel om een kenbaar te maken dat je monitor, TV or whatever defect is, en datzelfde extern bedrijf komt hem repareren.

Heb zelf een defecte JVC LCD TV gehad die defect was, probleem werd perfect door een extern reparatiebedrijf gerepareerd.

Zo ook met mijn Samnsung Syncmaster 215TW. Bij internetbedrijf gemeld dat er een defect aan was, en binnen 1 week kwam een extern bedrijf hem omruilen voor een nieuwe.

Maar koop dus wel bij een bekend internet bedrijf.

Veel mensen zijn nog huiverig voor internet bedrijven, maar zij zijn toch echt de toekomst.

mijn scherm komt van de aldi . ik had ook een dode pixel erin zitten . ik ben dezelfde dag terug gegaan en heb gewoon een ander meegekregen . dit was wel 2 jaar geleden en ik weet niet of het zo nog is .maar ik dacht dat alles wat je daar koopt en je brengt dezelfde dag terug krijg je gewoon je geld terug .

Dan moeten ze wel "pick-up en return" garantie geven. En dat doen ze niet allemaal. Dus let daarop bij de aanschaf.

Laatst bewerkt:
Samsung en Phillips hebben sowieso een no death pixel warranty, misschien andere merken ook wel, als zo'n internetwinkel er probeert onderuit te komen met die 7 dagen regel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan