• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kansberekening Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haije, bedankt voor je hulp! Ik kan vanuit hier geen bijlagen uploaden dus fijn dat je de moeite hebt genomen om het even na te maken.

@Haye,
Met permissie: het bestand dat je bij bericht #19 postte, geeft m.i. geen antwoord op de vraag die luidde (zie bericht #11):
Nu wil ik ... er snel achter komen welk getal er het vaakst DIRECT na de 11 komt. dus in de reeks hierboven komt de 30 2x DIRECT na de 11.
Wat in jouw bestand in kolom I wordt weergegeven, is het aantal keer dat de getallen in de reeks voorkomen, maar dat werd niet gevraagd (dat aantal kun je overigens ook zonder draaitabel eenvoudig te weten komen door in een willekeurige cel in rij 1 in te voeren: =AANTAL.ALS(A$1:A$1000;RIJ()) en die formule naar beneden te kopiëren). Maar nogmaals: dat was de vraag niet.
Het antwoord bij 1 bv. moet 27 zijn MET het daarbij behorende getal 2, want 27 is het getal dat direct na 1 het MEEST voorkomt (namelijk 2 keer, en niet 3 zoals in kolom I staat). Evenzo hoort bij het getal 2 niet 4 te staan maar 2, en dit twee keer omdat er direct na 2 twee getallen zijn die het vaakst voorkomen, namelijk 25 en 31). Enz, enz.

@zapatr. De draaitabel die Haije, n.a.v. mijn oplossing, heeft gebouwd werkt prima maar je moet uiteraard wel eerst een getal kiezen bij het rapportfilter (cel I1). Als je daar 1 invult is het resultaat 22: 1 maal en 27: 2 maal. Als je in cel I1 2 invult is het resultaat 25: 2 maal en 31: 2 maal. Klopt dus als een bus. Echter zonder ingevuld rapportfilter is kolom I idd een simpele telling van de waarden in kolom 2. Maar net als jouw macro eerst om een getal vraag vraagt deze oplossing ook eerst om een waarde in cel I1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan