Kantlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmeisje

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Hallo,

Ik heb openoffice geïnstalleerd, omdat ik sowieso tijdelijk wat moet doen/maken.

Nou heb ik een vraag over de kantlijn.
Mijn kantlijn moet 3 cm zijn of ik moet een kantlijn van 3 cm hebben.

Heeft dit nou te maken met die lineaal? Vind het wat onduidelijk, want vooral het einde van die lineaal kan je helemaal niet goed zien hoe en wat :(.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
Groetjes

Grijs is de marge (kantlijn). Op de liniaal kan je die grof aangeven, hij is echter ook fijn af te stellen.
Zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oh bedankt!

Ga ik eens even (op mijn gemakkie) lezen. Vind het wel ingewikkeld die kantlijnen, want vind vooral dat de rechterkant zo onduidelijk is om in te stellen + zie ik dan ook twee 1-en staan, dan weet ik niet of ik nou 3 of 4 cm heb gedaan, naja :confused:

Wat weten jullie hier veel en snel :eek:

De liniaal loopt eigenlijk van 2 terug naar 0 in het grijs (links). Je kantlijn staat dus altijd op 0, zowel naar links als rechts loopt de liniaal op, als je gaat schuiven met je kantlijn zie je dat ook wat beter. Als je met je muis precies op de overgang tussen het grijs en wit gaat staan tussen de twee bijna driehoekjes veranderd de cursor in een pijl met twee richtingen <--->
Als je nu de linker muisknop indrukt kun je de kantlijn verplaatsen (zowel links als rechts)
Aan de rechterkant loopt de liniaal wel gewoon door, maar dat is in Word het zelfde.
In Word kan je de [Alt] toets gebruiken maar in Write werkt dat niet. Maar voor beide geldt wilt je presies werken doe het dan via het menu en niet door de schuiven op de liniaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan