kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lesley88

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
mensen ik heb vandaag een nieuwe werkgeheugen gekcht 512mb maar ik zet hem uit en weer aan , en het gebeurt hij kom net niet bij dat xp balkje dat heen en weer gaat en dan start die weer opnieuw op.

mensen zeggen dat die doorgebrand is mijn mobo?is dat zo?

mijn systeem:AMd athlon 1.5ghz 1800+, geforce 4mx4000 128mb, 1x256mb ddrsdram pc3200 en 1x512mbddr-sdram pc3200, 300watt voeding, iyama 17inch scherm.

alvast bedankt voor reagere ik kan trouwens nog wel in mijn bios komen en dan slaat die weer uit.:(

alvast bedankt!

Geplaatst door lesley88

1x256mb ddrsdram pc3200 en 1x512mbddr-sdram pc3200

Hier klopt iets niet, volgens mij.Heb je geen schrijfout gemaakt, aangaande het geheugen?? Indien niet, is je nieuwe geheugen, volgens mij niet geschikt.

Kijk eens bij het bios opstartscherm, wat daar als geheugen staat vermeld.

Oh ja, bij het oude geheugen zitten IC's aan beide kanten van het latje, en hoe is dit bij het nieuwe geheugen.

Laatst bewerkt:
hij geeft aan 768mb geheugen. kan alleen inme bios komen en niet verder.:(
hij zit ook perfect!:confused:

Laatst bewerkt:
Haal eens de bank van 256 er uit en zet de 512 in het 1e slot en probeer dan eens op te starten....

Ok. Probeer eens de latjes te wissellen van plaats. Dus 512 ipv 256 en dus andersom. Zou kunnen dat de eerste 64 Mb niet herkend worden. Anders alleen de 512 eens proberen. Even spelen met het geheugen.

welke 64 ? maar heb geprobeerd maar doet precies weer het zelfde met opnieuw opstarten ik ben echt hopeloos:(

maar heb je nog iets?

alvast bedankt!

maak eens dat latje schoon bij de contactpunten door die een paar keer langs je vingers te laten gaan, werkt heel vaak bij weigerachtig geheugen. Pas op met een wollen trui dus pak eerst de verwarming of de computerkast even aan voordat je dat doet ivm statische elektriciteit.

dan alleen met het nieuwe geheugen opstarten

succes

gedaan maar hij doet nog steeds niet! ik ga morgen zoiezo denk ik xp proberen instaleren.:(

maar welke geheugen balkje zou ik erin doen?

Geplaatst door Sarvo
Haal eens de bank van 256 er uit en zet de 512 in het 1e slot en probeer dan eens op te starten....

Je was mij even voor :)

@ lesley88
Heb je al geprobeerd van de 512 MB alleen te gebruiken in uw eerste slot?

@ techie

Toch zeker niet met je vingers !! Als je dit wil doen, neem dan een katoenen doek aub.

met wollen trui gedaan en geprobeerd in eerste slot!:cool:

alleen doet die het nog niet mensen gaan jullie wanhopig ook worden?

ik ben gewoon hopeloos maar ben echt super blij dat tenminste iemand er verstand van heeft en me helpt bedankt weet je nog meer wat het kan zijn maar ik ga windows p wel opnieuw instaleren krijg die morgen, zou dat helpen?

1 ding nog. Beschrijf eens hoe dat je oude geheugen er uit ziet, en natuurlijk ook het nieuwe. Heb nog altijd mijn twijfels over het nieuwe geheugen.

By the way. Wanhopig?? no way.

ga eens naar www.alternate.nl dan naar zoeken en dan 512 mb pc3200. en dan een kingston van 69 euro.

en die 256 ziet er uit als.:het merk white lake 8 zwarte balkjes aan voorkant en agterkant geen 1 zwart balkje en bij die kingstonaan de agterkant ook 8.

de zijkant en onderkant zien het er zelfde uit.:confused:

en ze passen er verder precies goed in. maar zou windows xp instaleren wel zker helpen?:D

de staat op die kingston ook nog 2.6v op.:confused:

Je moederbord kan zowel SDRAM als DDR-RAM aan. Je kan niet combineren tussen deze 2 en je kan niet DDR-RAM in het SDRAM-slot zetten en andersom. Controleer eerst dat eens.

Je hebt 2 slotjes voor het DDR-geheugen en 2 slotjes voor SDRAM-geheugen.

Main Memory
- 2 DDR DIMMs
- Supports DDR266 / DDR200
- 2 SDRAM DIMMs
- Supports PC133 / PC100

Max. 1GB (DDR SDRAM or SDRAM)

-edit-

En waarom heb je PC3200-geheugen gekocht? Je moederbord gaat maximaal tot PC2100. De snelheid van de PC3200-geheugen gebruikt ie dus niet volledig.

k7s5aPro_1.jpg

De blauwe sloten rechts zijn DDR-sloten en de zwarte sloten daarnaast voor SDRAM.

Laatst bewerkt:
okemaar ze zijn allebei ddr-sdram :(

maar kijk eens op www.alternate.nl en dan zoeken en dan 512mb pc3200 en dan zoeken.

en dan naar kingston en dan zoeken 512mb voor 69euro. moet je effe zeggen waar die inmoet naast die blauwe of die andere ?

Geplaatst door lesley88
okemaar ze zijn allebei ddr-sdram :(

maar kijk eens op www.alternate.nl en dan zoeken en dan 512mb pc3200 en dan zoeken.

en dan naar kingston en dan zoeken 512mb voor 69euro. moet je effe zeggen waar die inmoet naast die blauwe of die andere ?

Kijk ff me vorige reactie.

ik ga proberen die 512 in die zwarte maar hij dee vanmiddag ook 5uur agter elkaar goed:confused:

maar kom dat dat die heel de tyd aan stond?
maar dan doet die het niet want ik heb ook alleen met 256 geprobeerd en toen deed die het nog niet ik denk dat het niet meer aan geheugen ligt maar iets anders kapot is gegaan.

denk je niet want ik heb nu alles al geprobeerd!:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan