kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertyuiop123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo,

ik heb een nieuwe pc gekocht en zelf in elkaar gezet....
(phenom II 940 / HD4870 / M3A78-EM / windows vista 64 bit / 4gb 800mhz geheugen)

ik heb net GTA4 geïnstalleerd...
ik start het op.... hij doet het....
ik wil een spel starten....
zit hij ongeveer oneindig vast in het laadscherm waar je de mannatjes 1 voor 1 voorbij ziet komen... :/

alt+tab / ctrl+alt+delete doen niets...

na zoown 5 minuten druk ik op reset...
pc start opnieuw op... blijft oneindig lang laden...
ik zet hem helemaal uit....
zet hem weer aan...
start helemaal op...
na 5 minuten valt de pc ineens uit zonder dat ik iets "ergs" doe...
nu krijg ik hem helemaal niet meer aan :/
als ik op de aan knop druk zie ik 0,5 seconde het licht van de ventilator branden en dan weer uit....

iemand enig idee wat er aan de hand is?!
(heatsink op mobo onder de cpu was heel heet, maar ondertussen afgekoeld en doet nog steeds niets.....)

edit: op het mobo brandt trouwens wel een groen lampje bij SB_pwr...
dus lijkt me dat stroom er gewoon op zit
is trouwens 700W coolermaster silent ding... dus daar zal het ook niet aan liggen
bedankt....

Laatst bewerkt:
Geen idee of het van toepassing is maar heb je pasta tussen je CPU en koeler gestopt?

Kan zijn dat je CPU nu verbrand is omdat hij zijn hitte niet kon doorgeven aan de cooler :confused:

1. pasta er tussendoen (niet opstarten zonder) (in principe zit er wel een beveiliging op dat ie boven een bepaalde temperatuur uitgeschakeld wordt)

2. Heb je al je bios geupdate?
Je hebt bios-versie 1206,1302, of 1401 nodig.

1. pasta er tussendoen (niet opstarten zonder) (in principe zit er wel een beveiliging op dat ie boven een bepaalde temperatuur uitgeschakeld wordt)

2. Heb je al je bios geupdate?
Je hebt bios-versie 1206,1302, of 1401 nodig.

zag jouw reactie later pas....

1. koop wel zeer binnenkort een goede cpu koeler en pasta...

2. weet niet welk ik heb maar diegene waar ik hem bij besteld heb zei dat ie nieuw was en dat ik hem niet hoefde te updaten voor de phenom II.... (dus am2+ naar am3 ready ding)

Wees verstandig en laat je PC lekker uit staan todat je de pasta ertussen hebt zitten.
Ben ooit ook zo naief geweest en m'n PC deed het wel met een beetje internetten en simpele dingen, maar liep regelmatig vast als ik games ging spelen, er is dus ook een grijs gebied tussen 'heel' en 'stuk'.

er zat wel iets tussen... kleverig iets.... misschien is dat ook wel koelpasta... maar dan goedkoopste van het goedkoopste....

ik w8 even tot mijn volgende loon denk... tussendoor doe ik ff iets minder zware spellen dan gta4 :p

er zat wel iets tussen... kleverig iets.... misschien is dat ook wel koelpasta... maar dan goedkoopste van het goedkoopste....

ik w8 even tot mijn volgende loon denk... tussendoor doe ik ff iets minder zware spellen dan gta4 :p

koelpasta = 5 euro... (of minder)

is een betere cpu koeler ook nuttig ipv degene die in de box zit als je niet overklokt?

en nog 2 off topic vraagjes:
1. is er een ding dat een draadloos netwerk doorschakeld? dan zet ik router beneden, doorschakel ding op eerste verdieping, en heb ik internet boven... en zo ja... heb ik dan nog met een 54Mb/s op zolder nog minimaal 10,6Mb/s over?

2. en als ik de hd4870 ga overklokken... (zit programma van ati bij de vga die een knop heeft dat ie automatisch ergens op zet dat nog OK is voor het systeem ofzo, als ik die gebruik...-> ) is het dan met dat programma nog nodig om een betere koeler op me vga te zetten? (er zitten nu 4 120mm fans in me kast van coolermaster...2 IN 2 OUT)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan