Kapotte harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkertje

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
114
Bij het uitvoeren van een diskimage bleek dit niet te lukken door een eventuele aplicatie die nog werkte of een slechte harde schijf.Ik heb dan scandisk uitgevoerd en nu bleek dat er 17kb in Slechte sectoren gevonden zijn,is dit te herstellen of is de schijf kapot.Steeds meer blijft er een aplicatie hangen meestal bij het surfen op het internet.Kan ik dat nog herstellen of nie.
bedankt in ieder geval voor de reacties.
 
Bad sectors zijn niet te herstellen. Maak nu een backup van alle belangrijke bestanden en kijk vast rond naar een nieuwe schijf.

Als de fout alleen softwarematig is dan kan de schijf na een "low-level" format nog wel te gebruiken zijn (alle data is wel weg dan) maar de kans hierop is bijzonder klein.
 
Ik heb zelf wel een keer een harde schijf die vol zat met bad sectors helemaal gerepareerd, gwoon door met Norton de controleren, defragmenteren en formateren. (maar dat heet bij Norton anders) dus... het zou best kunnen zijn (wat Tiborv zei) dat dit dus een softwarematige fout was, maar in andere computers gaf deze schijf hetzelfde probleem.
 
Ik had es een tijdje terug een 30Gig hd met bad sectors. Ik wou geen low-level format doen, dus probeerde ik eerst een normale format. Hielp dus niet. Toen in FDISK alle partities weggehaald, opnieuw aangemaakt en geformateerd en de bad sectors waren allemaal weg. Nu waren et niet superveel bad sectors, maar toch. Weg zijn ze nu wel.
 
Je kunt ook met het progje Diskdoctor van Symantec (Norton Utilities) de HD contr./rep. en de badsectors die niet te reparen zijn worden gemarkeerd en niet meer gebruikt waardoor de schijf weer normaal te gebruiken is.
 
Geplaatst door Muurhond
Ik had es een tijdje terug een 30Gig hd met bad sectors. Ik wou geen low-level format doen, dus probeerde ik eerst een normale format. Hielp dus niet. Toen in FDISK alle partities weggehaald, opnieuw aangemaakt en geformateerd en de bad sectors waren allemaal weg. Nu waren et niet superveel bad sectors, maar toch. Weg zijn ze nu wel.

Dat waren dan softwarematige bad-sectors. Er zijn tooltjes om een sector als "bad" te markeren, het was gebruikelijk om, als je 1 bad sector had, de sectors eromheen ook als bad te markeren. Fysiek waren die sectors wel oke.

Is een sector fysiek stuk dan kan je het shaken, sowieso geen risico's waard. Dus eerst backuppen, daarna rommelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan