Kapotte Harde Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicoline

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een harde schijf die kapot is of aan het gaan is. Ik kan de pc nog steeds wel opstarten maar ben bang dat het niet lang meer duurt.
Nu staat op deze hd alle besturingssoftware (windows enz) bestaat er een mogelijkheid dat ik deze informatie kan overzetten op een nieuwe HD zonder dat ik alles opnieuw moet installeren? Zo ja hoe moet ik dat doen en wat heb ik ervoor nodig.

Alvast bedankt
Nicoline

Goedemorgen,

Het overzetten kan met een 2- tal programma's nl. Norton Ghost en drive image van powerquest.

Gr, Modag

dat overzetten zal nog we lukken,maar of het dan ook loopt op een nieuwe HDD dat betwijfel ik

omdat windows kijkt welke hardware er in een kast zit en zich daaraan aanpast

Hoi,

Dan heb ik de laatste keer mazzel gehad want heb verleden week nog met ghost een schijf met win xp en alles overgezet en hobbelde gewoon met de nieuwe schijf verder. En geen problemen ondervonden met hardware etc.
Dus het is het proberen waard.

Gr ,Modag

proberen kan altijd he ,ikdacht zomaar dat het niet kon,dus zal ik het wel mis hebben

Een harde schijf moet niet zoveel uitmaken. En als je toch een melding krijgt kun je gewoon opnieuw activeren, maar ik weet bijna zeker dat je niet opnieuw hoeft te activeren voor een nieuwe schijf.
Als je van moederbord wilt switchen moet je wel alles helemaal opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan