fam.vanbeek
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jan 2002
Voor vrienden naar hun pc gekeken. (Packerd Bell) cd- rom deed het niet meer, cdbrander ook niet. Software kon niet meer geïnstalleerd worden. Herstelprogramma van Packerd Bell laten draaien. Lukte ook niet vond de backups niet. Ze waren ook regelmatig bestanden kwijt. Ik dacht dus kapotte HD? Garantie was verlopen dus zelf HD opnieuw geformatteerd. Ging goed; geen foutmeldingen. XP geïnstalleerd; gb. Verdere software gaf problemen: kon geen bestanden op HD kopiëren. Dus toen chkdsk gedraaid; diverse slechte clusters. Opnieuw geformateerd; ging nu alvorens formateren de beschadigde clusters herstellen. Dit duurde uren waarna de melding kwam: schijf niet gevonden en dat was het dus! Opnieuw opstarten gaf als resultaat dat de HD (volgens mij) ongeveer een 'n minuutje harde tikken vertoont, daarna start hij verder op hij detecteert dan HD, cd rom ed. om vervolgens de melding te geven; pri master HDD error, run setup. Welke setup? Ik neem aan dat de HD "overleden" is. Zijn er nog tips om dit te hestellen? Als ik er een nieuwe HD inzet zijn dan de problemen weg? M.a.w. hoeveel zekerheid heb ik dat het aan de HD ligt en dat ze voor ca. 60 euro klaar zijn. PC wegbrengen is veel duurder. Wie geeft advies?