kapotte HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

fam.vanbeek

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Voor vrienden naar hun pc gekeken. (Packerd Bell) cd- rom deed het niet meer, cdbrander ook niet. Software kon niet meer geïnstalleerd worden. Herstelprogramma van Packerd Bell laten draaien. Lukte ook niet vond de backups niet. Ze waren ook regelmatig bestanden kwijt. Ik dacht dus kapotte HD? Garantie was verlopen dus zelf HD opnieuw geformatteerd. Ging goed; geen foutmeldingen. XP geïnstalleerd; gb. Verdere software gaf problemen: kon geen bestanden op HD kopiëren. Dus toen chkdsk gedraaid; diverse slechte clusters. Opnieuw geformateerd; ging nu alvorens formateren de beschadigde clusters herstellen. Dit duurde uren waarna de melding kwam: schijf niet gevonden en dat was het dus! Opnieuw opstarten gaf als resultaat dat de HD (volgens mij) ongeveer een 'n minuutje harde tikken vertoont, daarna start hij verder op hij detecteert dan HD, cd rom ed. om vervolgens de melding te geven; pri master HDD error, run setup. Welke setup? Ik neem aan dat de HD "overleden" is. Zijn er nog tips om dit te hestellen? Als ik er een nieuwe HD inzet zijn dan de problemen weg? M.a.w. hoeveel zekerheid heb ik dat het aan de HD ligt en dat ze voor ca. 60 euro klaar zijn. PC wegbrengen is veel duurder. Wie geeft advies?

Op het moment dat je al cluster problemen krijgt en ook nog het tikken dan kan je er van uitgaan dat hij stuk is
ik laat altijd bij de mensen zelf de keus achter
Zeker in dit geval is het verstandig een andere HD te nemen omdat als hij goed crashed je meteen al je data kwijt bent

Om te zeggen of je problemen opgelost zijn als je een andere HD er inzet kan je nooit zeggen

Je zou eventueel naar de site van de fabrikant van de HD kunnen gaan om daar software op te halen om de schijf te testen. Maar zoals ik het nu lees hoor je de 'clicks of death' van je harde schijf.

kan niet verder

Hij blijft bij de laatste zin staan; pri master HDD error. dus ik kan geen diskette draaien met een diagnostic tool erop.

Staat er nog iets áchter die error? of alleen maar dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan