kapotte pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb een iets oudere pc staan (± pentium 800, 256 mb geheugen ect)
Deze werkt sinds een maand of 2 niet meer.

Ik vermoed dat er iets is doorgebrand, maar ik twijfel nog of het t moederbord is, of de processor.

Wat denken jullie?

Op het moment dat hij kapot ging rook je een brandlucht.
Daarna ging de pc niet meer aan.

Nieuwe voeding eraan gehangen en de pc ging onmiddelijk nadat ik de voeding aansloot aan.
Althans de processorkoeler ging draaien en de lampjes aan de voorkant gingen aan.
Voor de rest niets.
Geen harde schijf, of cd-rom die geluid maakt, of opengaat.

Alleen maar een draaiende processor-koeling en de lampjes van de pc draaien.

Zou dit de processor zijn, of het moederbord?

Die brandlucht "riekt" naar voeding, maar hoe zit 't met de videokaart ? Kun je die eens (laten) testen ?

Gisteren heb ik alles van mijn moederbord afgehaald, excl processor en voeding.

Toch ging de pc direct aan, dus zonder dat ik het knopje in hoefde te drukken.
Het lijkt me dus niet de harde schijf, werkgeheugen, videokaart of andere zaken te zijn.
(het kan natuurlijk dat daar ook een probleem mee is, maar dat kan ik natuurlijk niet zien).

Er zit dus een compleet nieuwe voeding in.

Lijkt mij toch dat mobo en/of andere onderdelen nog defect zijn. Wat is er juist gebeurd? bliksem, overspannng ?? Het is al zeker raar dat je de drukknop(spanning) op je pc niet moet gebruiken om deze te activeren.

het kan zeker overspanning/bliksem zijn geweest.

Zeker weet ik dit natuurlijk niet.
Ik weet wel dat we na de vakantie deze pc aan probeerde te doen en dat hij toen direct uitknalde.

Misschien het de oude voeding wel teveel stroom afgegeven aan de div computeronderdelen, op het moment dat hij kapot ging.

Geplaatst door marsmannetje
Gisteren heb ik alles van mijn moederbord afgehaald, excl processor en voeding.

Toch ging de pc direct aan, dus zonder dat ik het knopje in hoefde te drukken.
Het lijkt me dus niet de harde schijf, werkgeheugen, videokaart of andere zaken te zijn.
(het kan natuurlijk dat daar ook een probleem mee is, maar dat kan ik natuurlijk niet zien).

Er zit dus een compleet nieuwe voeding in.

Als je de PC start, zoals je hebt aangeven, krijg je dan een beep concert ? , zoniet vrees ik voor je mobo.

nee, geen piep.
Alleen maar t zoemen van de processor-fan.

Zou er nog meer kapot kunnen zijn/ kan ik zonder risico de div onderdelen testen op een andere pc?

Geplaatst door marsmannetje
nee, geen piep.
Alleen maar t zoemen van de processor-fan.

Zou er nog meer kapot kunnen zijn/ kan ik zonder risico de div onderdelen testen op een andere pc?

Als het op een werkend mobo is, zie ik eigenlijk geen probleem om deze te testen. Wel beginnen met het geheugen (als dat ander mobo dit ondersteund) en dan stuk voor stuk de andere atributen plaatsen. Te beginnen met de grafische kaart enz.....

Zo kan je dus uitsluitsel krijgen, wat is defect en wat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan