Kapotte samsung e900 - Wit scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robinjj

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Beste,

Onlangs ging mijn Samsung e900 op onverklaarbare wijze stuk. Ik deed hem 's morgens aan en hij gaf alleen een wit scherm, terwijl hij het de avond ervoor nog gedaan heeft. Ik ben met mijn telefoon (die nog binnen de garantietermijn valt) direct naar de winkel teruggegaan. Samen hebben we hem opgestuurd naar dynafix. Er is een week later gebeld door de winkel terwijl ik niet thuis was. Toen ik weer thuis was heb ik teruggebeld en ze zeiden mij dat ik naar de winkel terug moest komen met de bon, zodat ze konden bellen naar dynafix. Ik ging direct naar de winkel, wat best ver rijden is, waar ze mij echter zeiden dat dynafix na 5 uur gesloten is en dat ik morgen maar terug moest komen. Dit pikte ik niet en na lang aandringen gingen ze maar eens in de computer kijken. Er werd mij toen verteld dat mijn telefoon vochtschade heeft en daarom of vernietigd of ongerepareerd teruggezonden kan worden. Ik ben altijd erg voorzichtig met mijn mobieltje geweest en zou niet weten hoe hij nat zou kunnen zijn geworden. Nu ben ik, mede vanwege de belabberde service daar, nogal wantrouwig geworden over deze zaak. Daarom vraag ik jullie of jullie misschien even naar deze foto kunnen kijken welke is meegezonden door dynafix en kunnen kijken of er inderdaad vochtschade in het spel is.

Alvast bedankt,
Robin

Hallo

Persoonlijk lijkt mij dit eerder een slecht gespoelde printplaat toen hij uit het soldeerbad kwam...

Dergelijke vlekken , lijkende op "kalkaanslag" zie je heel vaak op printplaten afkomstig van china en dergelijke.

Matte , geoxideerde soldeerverbindingen ook.

Vochtinsijpeling laat altijd een zichtbaar spoor na.(je ziet als het ware langs waar het vocht het toestel is binnengekomen en waar het er uit liep.

Condensatie is niet lokaal op slechts enkel vierkante cm geconcentreerd.

Je ziet ook een soldeereilandje die niet is vertind , moest er hier sprake zijn van corrosie door vocht , zou deze volgens mij trouwens niet meer blinken (koperkleurig ) zoals het nu is .

Uiteraard zou een duidelijker foto met meer overzicht v/h geheel nog verhelderender zijn ...

P.s: volledig witte display = volgens mij motherboard defekt , en niet de displayprint .

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Denk je dat het nut zou hebben om hier werk van te maken? Want hij wordt namelijk op 8 september vernietigd als ik niets laat horen. Ik heb helaas geen betere foto, deze werd bij track&trace bijgesloten. Zelf heb ik er geen verstand van.

Groet,
Robin

P.s. Is dit dus een foto van de displayprint?
P.s.2 Overigens, als je onderstaande foto ziet: de witte lichtjes van het touchscreen deden het ook niet meer, toetsverlichting echter wel. Toen ik het zag dacht ik eerder aan een los kabeltje tussen het scherm en het moederbord. Zou dit het geval kunnen zijn? Acute schade door vocht is gezien de omstandigheden vrijwel uitgesloten.
Samsung-E900.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo

"dynafix " is blijkbaar een officieel erkend centrum die samsung toestellen kan en mag herstellen ???

Of is dit slechts de hersteldienst van deze winkel ??

Waren/zijn er verzendingskosten ??? indien niet toestel terug claimen.

Controleer uiteraard de serienrs bij ontvangst.

Batterijpack/netadaptor kosten ook geld .

In extremis , zou ik de nog werkende componenten gebruiken als reserve onderdelen voor een identiek nieuw aangekocht exemplaar .

Controleer uiteraard de serienrs bij ontvangst. (g.s.m., lader , batterijpack)

De foto kan er eentje zijn van eender wat , is niet wat je echt duidelijk/verhelderend kan noemen.(geen overzicht)

Denk je dat het nut zou hebben om hier werk van te maken? ---> indien het enkel op basis van de door u geposte foto is , dat ze beslissen dat er vochtschade is , heb je misschien een punt.

Of het sop echter de kolen waard is , is een ander.

Heb je dit reeds gemeld bij samsung zelf ???

Peter

Laatst bewerkt:
moet je is google dan kom dynafix er slecht uit

Laatst bewerkt:
vochtschade??

volgens mij is dit wel vochtschade, vlak onder het bga component.
dit is echter zo weinig dat dit nooit als niet reparabel mag worden genoemd, met een beetje alcohol is hij weer nieuw.
ik denk dat het witte scherm afkomstig is van een defecte bandkabel, deze is bijv. bij gsm paradijs (in de boogaard in rijswijk) voor weinig te vervangen.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb mijn mobieltje teruggeclaimed bij Dynafix, ben niet akkoord gegaan met de kosten, heb wel mijn mobieltje teruggekregen :cool:.

Wat wil nu, ik heb het witte scherm de accu leeg laten trekken, daarna de stekker erin gedaan en, ja hoor! hij doet het weer.

Vochtschade? Niets van te merken.

Denk volgende keer goed na als je een klein defect hebt met je mobieltje voordat je hem (laat) opsturen naar dynafix. Ze kijken niet naar het probleem, maar schroeven hem direct open om te kijken of ze de garantie kunnen omzeilen.

Topbedrijf!

Hallo

Dit verhaal heeft dus een "happy ending" ....

Groetjes

Peter

Ik heb een soort van het zelfde probleem. Gister middag kreeg ik af en toe een wit scherm als ik mijn e900 openschoof. Maar een paar uur later was dat constant. Het witte scherm blijft voor als nog. Robinjj heb jij dat ook gehad dat hij af en toe wit was? Zoja, moet ik hem dan wachten tot de accu leeg is?

Alvast bedankt!
Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan