"Kapotte"" schijf benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangmaakster

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Beste computertechnici,

Ik heb een Maxtor harde schijf die een onherstelbare fout had waardoor windows niet meer kon opstarten. Ook recovery m.b.v. de Windows XP CD mocht niet baten.

Ik heb de harde schijf als slave in mijn huidige pc gehangen. De schijf (FAT) verschijnt in de computer. Hij bevat volgens het scherm geen bestanden maar is wel voor 7,35 MB beschreven.

Weten jullie hoe ik het beste kan achterhalen of er nog bestanden zijn terug te halen (uit mijn documenten op deze schijf)? Of is dit zoiezo een zinloze oefening gelet op de grootte en het al gedraaid hebben van de recovery-CD?

Wie kan me verder helpen???

Bedankt!
Groet Chantal

Ik zou eens kijken met een knoppix cdtje

Kun je gratis een ISO van downloaden en branden, opstarten met de cd en kijken wat er nog van die schijf over is. Weet natuurlijk niet wat je allemaal hebt overschreven met de herstel actie

Succes

Freeundelete of Active File Recovery zijn programma's om verwijderde of eventueel verloren bestanden terug te vinden en te herstellen.
Active heeft ook een Partition Recovery die mij in dit geval handiger lijkt.

nog een paar

Benaderen zou je met spinrite kunnen proberen, van grc.com. Is ook wel gratis te vinden, maar ik ken de spelregels niet hier. Weet niet of ik de link wel zo plaatsen mag. Maar even zoeken en je hebt 'm.

gewoon herstellen kan met;

recuva van piriform

O&O

Belangrijke data kan je met Ontrack van Kroll weer terug toveren, maar is niet gratis...

foto's kan je met convar smartrecovery terug halen...wel gratis. Maar kan tijdrovend zijn!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan