kapotte voeding(volgesn mij)

• Onderwerp starter Onderwerp starter eejj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eejj

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2005
hheeyy

ik denk zomaar dat van 1 computer van mij de voeding kapot is want ehb hem een keer prongenluk op andere volt gezet toen ie aanstond en toen kwam er fik weet neit wat voor schade ie heeft aangericht maar nu geeft ie dus geen signaal meer door als ik ehm aandruk

maar nu wil ik er dus een andere voeding inzetten maar wat blijkt nouw dat het een hele rare voeding stekker op het meoderbord zit ik wil de voeding van oude comp erin zetten (styaande comp) in zo plate wat akn ik doen ?

Je voeding is dan idd kapot :)
Waarschijnlijk heb je dan een wat ouder of een wat nieuwer moederbord.
Als je een oud mobo hebt kan je op een PC-beurs wel een geschikte voeding vinden.
Als je een nieuw mobo hebt een een wat oudere voeding hebt gekocht kan je een verloopstukje kopen in een PC-zaak.

Als je de voeding op 130V gezet hebt, en daar 220V opzet, dan is je voeding om zeep. Voor de rest denk ik niet dat er bijkomende schade is. Je moet natuurlijk aan dezelfde voeding trachten te komen.

maar kijk het zijn alle 2 oudere pc ik begrijp er ook niks van en kan ik eventuel die ene voeding uit elkaar halen en er weer een van maken met die ene kabel erbij ?

Vogens mij is de schade als je 220v op 130v veel meer dan alleen maar een voeding, je zou het met een bliksem inslag moeten vergelijken.

Geplaatst door humpe
Vogens mij is de schade als je 220v op 130v veel meer dan alleen maar een voeding, je zou het met een bliksem inslag moeten vergelijken.

Eigenlijk niet. Als je voeding nu 380V zou binnen krijgen, dan wel. Nu gaat eerst de "beveiliging" sneuvelen dan de diodes, en dan de primaire van je schakel trafo. Je gaat hierdoor geen overspanning creëren.

Met je Kapotte voeding langs een PC winkel en een nieuwe kopen!!

lol maar akn ik er neit miss nog wat van die 1ne voeding dat ding eraf halen en dan aan die andere doen ?????

want het gaat alleen maar om 1 steketrtje die wle op dei ander zit :P

(hoe kan ik er lamme schroevies uithalen??)

Geplaatst door BANDIT123
Met je Kapotte voeding langs een PC winkel en een nieuwe kopen!!

Nogal cru geantwooord :(

Zulke voedingen, vind je zomaar niet bij de PC-boer. Dit zijn voedingen ontwikkeld voor dit systeem, een "normale" voeding past daar niet in.

Dat kan ja ,neem een paperclip buig die uit en druk die aan de kant waar het borgklipje in de stekker zit er in,dus vanaf de draad zijde .
Wel alle kleuren weer precies op de andere zetten hoor!!!!

Kan ook heel dun instument schroevendraaiertje gebruiken

Succes

wat voor voeding is het ( zoek je )? mischien heb ik nog één ligge...

eentje met aan de onderkant zo ding met 2 rijen die in eht moederbord meot weet neit hoe ie heet

Dat is een AT voeding. Weet niet of die nog verkrijgbaar zijn. Misschien in 2° hands zaken, maar .....

Je kan ook met een strip kleine kroonsteentjes de stekker van de goede overzetten Kleur op Kleur

koop dna miss wle gewoon ejiuwe 2de hands :P
ant anders moet er ook nog koeler en alles in en fans en daar heb ik ook geen zin in wan tweet neit hoe dat spul erin moet :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan