Goedenavond,
Ik heb een groot databestand en wil na een bepaald karakter (namelijk "|")de tekst die daarachter staan terug hebben. Als dit karakter er niet in staat moet hij alle tekst retourneren.
Ik heb een code gevonden op het forum, maar krijg hem ook na veel proberen niet voldoende aangepast. Hij pakt de laatste tekstreeks na "|" niet.
Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd (met mijn eigen aangepaste code). Ik wil het overigens niet met tekst naar kolommen oplossen.
Ik heb een groot databestand en wil na een bepaald karakter (namelijk "|")de tekst die daarachter staan terug hebben. Als dit karakter er niet in staat moet hij alle tekst retourneren.
Ik heb een code gevonden op het forum, maar krijg hem ook na veel proberen niet voldoende aangepast. Hij pakt de laatste tekstreeks na "|" niet.
Code:
Public Function Omdraaien(Tekst As String)
Omdraaien = StrReverse(Tekst)
End Function
Function Woord_Nr(Tekst As String, WNr) As String
Dim Aantal_Woorden As Long
With Application.WorksheetFunction
Aantal_Woorden = Len(Tekst) - Len(.Substitute(Tekst, " ", "")) + 1
If WNr <= 1 Then
Woord_Nr = Left(Tekst, .Find(" ", Tekst) -1)
ElseIf Aantal_Woorden <= WNr Then
Woord_Nr = StrReverse(Left(StrReverse(Tekst), .Find(" ", StrReverse(Tekst)) - 1))
Else
Woord_Nr = Mid(Mid(Mid(.Substitute(Tekst, " ", "~", WNr - 1), 1, 256), .Find("~", .Substitute(Tekst, " ", "~", WNr - 1)), 256), 2, .Find(" ", Mid(Mid(.Substitute(Tekst, " ", "~", WNr - 1), 1, 256), .Find("~", .Substitute(Tekst, " ", "~", WNr - 1)), 256)) - 2)
End If
End With
End Function
Public Function Aantal_Woorden(Tekst As String)
Aantal_Woorden = Len(Tekst) - Len(WorksheetFunction.Substitute(Tekst, " ", "")) + 1
End Function
Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd (met mijn eigen aangepaste code). Ik wil het overigens niet met tekst naar kolommen oplossen.