• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Karma omzetten naar + en - stemmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biker666

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2009
Ik heb een server met een racegame op. Mensen kunnen daar een stem uitbrengen op een racebaan.
De resultaten kan ik op een php pagina bekijken maar jammer genoeg enkel het "Karma" van de baan en de hoeveelheid stemmen erop.
Is der een mogelijkheid om enkel met deze 2 waardes het aantal positieve en negatieve stemmen uit te rekenen via een formule via Excel?
2de kolom= aantal stemmen
3de kolom= de Karma van de baan
water fun...........40..........-30
The Mini Hell.....48...........26
Brain 2 (400c)....47..........-25
Acid Contro.......9............3
Turbine..............23..........12

thx

en hoe moet de uitkomst eruit zien manueel gerekend door U , is dat het verschil , is dat een % van of .............zet je opzet al eens in een excel blad en doe er manueel de uitkomst bij .;)

14t3jeu.jpg

Op track "water fun" staat de Karma op -24
Wat dus zeggen wil dat er verschil van 24 in voordeel van de -votes op het totaal van 34 stemmen.

Ik hoop iets duidelijk te zijn nu.

Begrijp ik je zo goed?

Bijlagen

Willem, ik dacht ook in die richting maar bij bv. 23 en 12 krijg je 17.5 als aantal stemmen en 5.5 als karma, dus wat moeten we hiermee?

Laatst bewerkt:
In die excel van popipipo heb je nog een ander probleem. Je hebt enkel kolommen "votes" en " Karma" ter beschikking
Bedoeling is juist de + en - votes te berekenen, dus die waardes kan je niet gebruiken omdat daar juist de formule zou moeten komen om dit te uit te rekenen.

Dus in kolom C & D moet een formule komen die juist de - en + votes uitrekent.

Het probleem is ook je niet op voorhand weet of karma positief of negatief komt te staan.
Ik heb maar voorbeeld gegeven van een baan of 3, op server staan momenteel iets over de 200 banen waar er regelmatig verschuivingen in gebeuren van volgorde en aanpassingen in de stemmen.

De data kopieer ik van deze site en plak die in een excelblad met formules.

Daar breek ik mijn kop ook al een tijd over hoe dit aan te pakken.

In die excel van popipipo heb je nog een ander probleem. Je hebt enkel kolommen "votes" en " Karma" ter beschikking
Bedoeling is juist de + en - votes te berekenen, dus die waardes kan je niet gebruiken omdat daar juist de formule zou moeten komen om dit te uit te rekenen. .
aan de hand van je link naar de data zal dat dan om de x aantal dagen , maanden zijn
.
De data kopieer ik van deze site en plak die in een excelblad met formules..
maak een copie en post deze

.
Daar breek ik mijn kop ook al een tijd over hoe dit aan te pakken.
de helpers waarschijnlijk ook wegens te vage omschriving .

Zet alles eens stap per stap op papier, de 2 waarden van de site dan de verdere tussen stappen .......;)

In mijn vorige post verkeerd woordgebruik. De formule van Willem klopt op zich wel maar bij bv 23 en 12 krijg je dan 17.5 positieve stemmen en 5.5 negatieve stemmen. Wat moet je hiermee dan ?

@ Rudi
bv. 23 en 12 krijg je 17.5 als aantal stemmen en 5.5 als karma, dus wat moeten we hiermee?

Heb de data van de aangegeven site gehaald en daar mijn formule op toegepast.
Het door jou omschreven probleem doet zich daarbij niet voor.

Afronden is dan misschien een mogelijkheid.

Bijlagen

Is perfect....
smiley17.gif

Op die manier is dat best te gebruiken.
:thumb:
Vriendelijk bedankt

Top.
Kan je dan de vraag nog even op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina)

Ik wou eerst even het totaal resultaat laten zien.
De banen als die op meer dan 50 stemmen komen te staan en negatief van karma, dan worden deze van de server verwijderd.
Puur uit nieuwsgierigheid van een aantal members op ons forum willen ze weten wat de + & - votes zijn op hun banen.

Daarom deze excel dankzij jullie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien nog met een kleurtje in VW om het verwijderen te laten opvallen

Bijlagen

Ik weet dat het mogelijk is maar ik heb daar weinig aan.
resultaat van die excel sla ik op als csv bestand.dat open ik kladblok en vervang daarmee alle ; door ,

Die tekstbestand gebruik ik voor een aanmaak op ons forum voor opbouw tabel.
Dus opmaak van de excel kan ik daar niet in gebruiken.
Zoals hier de uitgewerkte tabel op on forum: Forum.

De laatste tabel is degene met de +/- votes berekening.

THX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan