• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek (2)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 281057
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 281057

Hallo,

Eerder dit jaar (juni) had ik al een vraag gesteld over mijn kasboek. Deze vraag gaat hier op verder.

Als ik op een negatief eindsaldo uitkom, en ik dus de formule =ALS(Jan!C13<0;Jan!C13;"") gebruik, en invul onder het kopje 'af', dan komt deze met een - te staan, omdat het een negatief eindsaldo betreft. Maar, min min, is plus.

Hoe kan ik de formule voor een positief eindsaldo =als(Jan!C13>0;Jan!C13;"") combineren met de formule voor een negatief eindsaldo =ALS(Jan!C13<0;Jan!C13;"") in één cel?

lBekijk bijlage 168981Bekijk bijlage 168981

Daan,

Gokje. Niet getest:
Code:
=als(Jan!C13>0;Jan!C13;ALS(Jan!C13<0;Jan!C13*-1;""))
Heb nu een afspraak.

Rob,

Helaas, dit is niet helemaal de goede; Als ik in januari een negatief eindsaldo heb, komt hij wel is waar in februari bij 'bij' te staan, maar dan als een positief bedrag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, Je kunt in een kasboek geen negatief eindsaldo hebben. Dit is ook fiskaal niet toegestaan, dan moet er prive geld in zijn gestoken...

Je neemt het veel te serieus, omdat ik sinds een tijdje op mezelf woon, wil ik wat meer inzicht hebben in m'n in- & uitgaven. Er zijn hiervoor legio programma's van het internet te downloaden, die vind ik echter te onoverzichtelijk...

Ok, maar gebruik je het prive , dan blijft hetzelfde, je kunt nooit meer uitgeven dan dat je in je knip hebt...

Klopt, maar de info in de bijlage die gelden alleen als leiddraad, dus als voorbeeld. Ik weet ook heus wel dat ik nooit een negatief eindsaldo in m'n portemonnee kan hebben...

Heb je voorbeeld aangepast. Een kasboek inclusief saldo is altijd debet en credit even groot, zoals in het voorbeeld te zien is.

Groet Peter

Bijlagen

kasboek

Ik was toch niet tevreden, daarom maar even vanaf nul begonnen;
hierbij een nieuw voorbeeld van een kasboek
Groetjes Peter

Bijlagen

Heren,

Hoewel ik nog niet een echt passende oplossing heb kunnen vinden, ga ik kijken welke van de door jullie voorgestelde oplossingen 't beste is. Kom ik er dan nog niet uit, dan doe ik het op m'n eigen manier (het beginsaldo voor elke maand gewoon handmatig, zonder formule, invullen)...

Bedankt voor zover!

Ad,

Het is niet ***lig bedoeld of zo, maar ik kom niet veel verder met jou voorbeeld. Ik heb inmiddels zelf een (simpelere) oplossing gevonden, welke ik ga gebruiken.
Toch bedankt voor de genomen moeite om er naar te kijken!

@Vreugdenhil85 En ook bij je vraag in juni heb ik er diversen aangepast omdat je onnodig quote, nu weer. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Kan je die simpele oplossing ook hier neerzetten; zou handig zijn voor iemand die ook zoiets zoekt.

@Huijb: Sorry, dat had ik totaal niet in de gaten... Ik zal er voortan op letten!

@ femke98: Da's geen formule, maar gewoon het eindsaldo van de ene maand overnemen en invullen als beginsaldo bij de volgende maand :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan