• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik probeer even een persoonlijk kasboek te maken. Maar ik loop dan toch tegen wat 'wensen' aan. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Er zijn 2 grotere vragen:

1 Hoe kan ik een vervolgkeuze lijst maken?
Ik heb een tabblad 'keuze'. Ik zou heel graag in de kolommen A en B deze lijst laten verschijnen. Dus als je in JAN op A2 klikt, er een pijltje verschijnt waardoor ik kan kiezen uit: vl, ib, sw of sc. En als ik op B2 klik er een lijstje verschijnt met alle zaken die op het tabblad 'keuze' genoemd worden: huis, verzekering etc.

Dit alles om later alles goed te kunnen clusteren en een helder overzicht te krijgen.

2. Hoe kan ik alles netjes sorteren
Ik zou heel graag een jaaroverzicht hebben van de verschillende betalingen/inkomsten. Je zou dit dan uit de verschillende maanden moeten filteren. Heeft iemand een goed advies om dit te kunnen doen? Het lijkt me dat de zaken die bij vr 1 genoemd zijn hiervoor goed te gebruiken zijn.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Bijlagen

Met validatie kan je een keuze lijst maken, ik heb dit gedaan voor de maand Januari.

mvg Jean-Paul

Bijlagen

Gebruik 1 tabblad voor alle maanden.

Vervolgens met een draaitabel voor de data (die je met validatie hebt bepaald).

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

JeanPaul28: Ik heb weer door hoe dat werkt met die pijltjes.. Thanks!

Oeldere: Draaitabel? Ik ga me er vanavond in verdiepen.. Nog nooit van gehoord. Maar zal wel iets op google worden uitgelegd. Ik dacht meer iets met zoeken.. En dan op volgorde zetten.. Als ik er niet uitkom, hoor je het!
Thanks...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan