• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 281057
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 281057

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een Kasboek. Ik heb een 2 tal vragen:

In het voorbeeld, heb ik in C45 heb ik de totalen gezet die ik in mijn portemonee heb zitten (en wat er bij komt). In cel D45 heb ik het totaal neergezet wat ik contant uitgeef.

In cel C46 (samengevoegd met D46) heb ik het verschil ervan neergezet, welke als nieuw saldo voor de volgende maand geld.
De opmaak van C 46 is zó dat het euroteken onder kolom C valt, en het bedrag onder kolom D.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het euro teken én het bedrag netjes in het midden staat?

Mijn 2e vraag: Het eindsaldo van de ene maand wordt automatisch het nieuwe saldo voor de volgende maand.
Hoe kan ik er voor zorgen dat het nieuwe saldo automatisch in C4 komt te staan als het eindsaldo positief is, of in D4 als het eindsaldo negatief is?

Volgens mij heb je cel C46 de opmaak financieel gegeven. Excel lijnt dan alle getallen op de komma uit, zodat cijfers voor en achter de komma mooi onder elkaar komen te staan. Als je de opmaak veranderd in valuta dan wordt het getal netjes in het midden uitgelijnd.

Laatst bewerkt:
Vreugdenhil85,

Vraag 1 heb ik opgelost.
Vraag 2 heb ik nog even geen antwoord.

Met samen gevoegde cellen kunnen wel eens voor problemen zorgen.
Kijk bij de celeigenschappen.

Bijlagen

Bedankt voor zover!

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor dat pos/neg verhaal kan je volgende formule gebruiken:

Code:
in C4
=Als(c46>0;c46;"")
en in D4
=Als(c46<0;c46;"")

Thanks, maar ik ben nog niet helemáál tevreden. Hoe kan ik de formule toepassen als ik de formule op een ander blad wil gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar was je toch ook kunnen opkomen niet?

Code:
in C4
=Als(Blad1!c46>0;Blad1!c46;"")
en in D4
=Als(Blad1!c46<0;Blad1!c46;"")

Allen hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik heb mijn vragen goed kunnen oplossen! :P

Ik heb er zelf een tijde mee gerommeld, maar kwam er niet zo goed uit:

Als ik aan het einde van de maand (onverhoopt) met een negatief eindsaldo heb, dan komt, als ik de =ALS formule van Cobbe gebruikt, gaat het bij het beginsaldo van de volgende maand (is gelijk aan het eindsaldo van de voorgaande maand), niet goed;

=Als(Blad1!c46<0;Blad1!c46;"") Geeft aan dat er alleen een getal zichtbaar is als de waarde in cel c46 negatief is. Deze zette ik onder het kopje 'Af' (of uitgave). Echter, bij een negatief eindsaldo (en dus een negatief beginsaldo), komt er dus een negatief getal onder het kopje 'Af' te staan. Uit eindelijk leidt dit weer tot 'min min is plus'.

Hoe kan deze formule combineren met =Als(Blad1!c46>0;Blad1!c46;"") in één cel (onder 'bij' of Inkomsten)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan